گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش گردشگری قشم/۱۷۴ روستا در خوزستان تخلیه شد

در بسته خبری امروز از آتش سوزی پسماندها در دو شهر استان بوشهر تا زلزله ۳.۵ ریشتری آبدان و توزیع اقلام ضروری به نرخ دولتی در روستاهای محروم بستک را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش گردشگری قشم از نوروز ۹۸

هرمزگان: حمید رضا مومنی، رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: سهم فعالان حوزه گردشگری قشم در ایام تعطیلات ۲۰ روزه (۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸) در این جزیره به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسید.

توزیع اقلام ضروری به نرخ دولتی در روستاهای محروم بستک

هرمزگان: سیدشمس‌الدین حسینی قتالی، فرماندار شهرستان بستک گفت : تا کنون ۴۸ تن شکر به نرخ تنظیم بازار در شهرستان بستک توزیع شده است که ۱۵ تن دیگر در روستاهای محروم این شهرستان در حال توزیع شدن است .

تامین کامل آب شرب بندرعباس و بندرخمیر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها

هرمزگان: فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: آب شرب بندرعباس و بندرخمیر در آینده نزدیک به‌طور کامل از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین خواهد شد.

******************************************************************************

تند باد شدید بیش از ۹ میلیارد ریال به تأسیسات برق استان بوشهر خسارت زده است

بوشهر: نادر تمیمی، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه سقوط پایه‌ها همراه با پارگی شبکه بوده این تندباد در مجموع ۹ میلیارد و ۴۸۰ ریال به تأسیسات برق استان بوشهر خسارت زده است.

زلزله ۳.۵ ریشتری آبدان

بوشهر: ابوالحسن گنخکی، بخشدار آبدان گفت: از آنجایی که مقیاس زلزله کم و ۳.۵ ریشتر و عمق آن هم زیاد و در ۲۰ کیلومتری زمین رخ داد ، خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.

آتش سوزی پسماندها در دو شهر استان بوشهر

بوشهر: فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مهار و خاموشی آتش سوزی در محل دفن زباله‌ها در دو شهر استان بوشهر خبرداد و افزود: آتش‌سوزی‌های اخیر در یکی از محل‌های دفن در اثر بی‌توجهی شهرداری در دفن و مدیریت صحیح پسماندها و دیگری در اثر ایجاد آتش سوزی عمدی از سوی برخی افراد بوده که هر دو آتش سوزی با تلاش شهرداری‌ها مهار شده است.

*******************************************************************************

۱۷۴ روستا در خوزستان تخلیه شد

خوزستان: کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تاکنون حدود ۱۷۴ روستا در استان خوزستان در حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شدند و حدود ۳۰ هزار نفر در ۴۳ اردوگاه اسکان اضطراری یافتند.

۱۴ ایستگاه آبرسانی شعیبیه زیر آب رفتند

خوزستان: ارژنگ محمدی، رییس اداره آب وفاضلاب روستایی شهرستان شوشتر اظهار کرد: ۱۴ ایستگاه تاسیسات آبرسانی روستایی در بخش شعیبیه زیر آب رفته‌اند که این تأسیسات، تأمین‌کننده آب آشامیدنی ۶۰ روستای بخش شعیبیه بودند.

بحران در حاشیه ۳ رودخانه اهواز

خوزستان: در حوضه کارون برای چند روستا دستور تخلیه صادر شد و علی بلمچی، بخشدار مرکزی اهواز درخصوص اماکن اسکان اضطراری آنها، گفت: برای ساکانا روستاهای گبیر یک، گبیر دو و نبی اکرم در مسیر تصفیه قندوشکر اکنون در حال آماده‌سازی اردوگاه در این مسیر هستیم.

وی افزود: برای اسکان  روستاهای ام‌تمیر، کریشان دو و سه در حاشیه رودخانه کارون نیز در نظر داریم در حوالی این روستاها اردوگاهی برای آنها دایر شود.

کد خبر 372286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.