خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل به روستاهای فریدونشهر/احداث سد سرداب

فریدونشهر- فرماندار فریدونشهر گفت: در پی بارش‌های بهاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان به راه‌ها، شبکه‌های مخابراتی، برق رسانی و کشاورزی و مسکن در روستاهای شهرستان خسارت وارد شده است.

ناصر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر با بیان این‌که در اثر بارندگی‌های بهاری محور ارتباطی پنج روستای شهرستان مسدود شد اظهار کرد: با تلاش راهداری شهرستان و بکارگیری امکانات مدیریت بحران به غیر از محور روستای کمران دیگر محورهای روستایی بازگشایی شد.

وی با بیان این‌ که محور کلوسه که به دلیل بارش برف سنگین از فصل پاییز تا کنون مسدود بود بازگشایی شد افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی از طریق محور کلوسه راه ارتباطی روستای کاهگان و دورک بازگشایی می‌شود.

فرماندار فریدونشهر گفت: عملیات بازگشایی محورهای برفگیر و رفع آبگرفتگی روستایی شهرستان توسط ۴۰ نیروی راهداری به وسیله ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین انجام شده است.

وی تصریح کرد: در پی بارش‌های بهاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان به راه‌ها، شبکه‌های مخابراتی، برق رسانی، کشاورزی و مسکن در روستاهای شهرستان خسارت وارد شده که عمده این خسارت‌ها به راه‌های ارتباطی، بخش مسکن و کشاورزی بوده است.

اسدی با بیان اینکه جلسه شورای مدیریت بحران با حضور معاون سیاسی امنیت استانداری تشکیل و برآورد خسارت شده است افزود: بارندگی‌های بهاری به ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد که ۳۰ درصد این واحدها به صورت کلی تخریب شده است.

وی گفت: روستای هیران فریدونشهر هم مرز استان لرستان و چهار محال بختیاری است که در پی بارندگی بهاری آب به بعضی منازل روستایی نفوذ کرده و غیر قابل سکونت شدند که با هماهنگی انجام شده امکاناتی از قبیل چادر، پتو و مواد غذایی از طریق راه زمینی با استفاده از حیوانات بارکش به روستا رسیده و بین روستاییان توزیع شده است.

فرماندار فریدونشهر تصریح کرد: برق هفت روستای شهرستان فریدونشهر در اثر بارش‌ها و سقوط بهمن قطع شده بودند که پس از سه روز تلاش اداره برق وصل شد.

وی  با بیان این‌که در ایام تعطیلات نوروز ۳۰ هزار مسافر و گردشگر به شهرستان ورود داشتند که از این تعداد ۱۳۵۰۰ نفر اقامت داشتند، اظهار کرد: سد سرداب فریدونشهر با ظرفیت آبگیری ۳۵ میلیون متر مکعب در حال احداث است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرف فیزیکی داشته است.

به گزارش ایمنا؛ شهرستان فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 372277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.