۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
وضعیت قرمز آبی‌پوشان

باشگاه استقلال می‌تواند با قربانی کردن شفر، فشار را از روی خود بردارد ولی در هفته‌های حساس باقی‌مانده تیم را به سمت هرج و مرج روانه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال با نتایج خوب نیم فصل دوم توانسته بود خودش را به دو امتیازی پرسپولیس برساند و با گرفتن سه امتیاز دربی می‌توانست برای نخستین‌بار در این فصل صدرنشین شود ولی لغزش در این بازی برای تیم شفر خیلی گران تمام شد و به رده چهارم جدول سقوط کرد.

استقلال بعد از شکست در دربی، هنوز فرصت داشت تا با پیروزی در بازی‌های باقی‌مانده به قهرمانی امیدوار بماند ولی آثار تخریبی حاشیه‌های این بازی به قدری زیاد بود که تیم مقابل سایپا هم روحیه مناسبی نداشت و تنها توانست یک امتیاز بگیرد. حالا مهم‌ترین اتفاق هفته‌های اخیر لیگ برتر، کنار رفتن استقلال از کورس قهرمانی است.

در یکی از فشرده‌ترین ادوار لیگ، گرفتن یک امتیاز از دو بازی، امید استقلالی‌ها را نا امید کرد و اختلاف هفت امتیازی با صدرنشین در فاصله شش بازی تا پایان لیگ بعید است قابل جبران باشد.

آرزویی که دور از انتظار نیست

تلاش استقلال در ادامه لیگ روی کسب سهمیه لیگ قهرمانان متمرکز خواهد بود؛ به احتمال زیاد جام حذفی به یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان می‌رسد و این یعنی چهار تیم برتر لیگ سهمیه می‌گیرند ولی استقلال برای کسب رتبه چهارم هم تهدید پدیده را احساس می‌کند، به خصوص اینکه دو تیم بازی مستقیمی در مشهد دارند؛ دومین مأموریت استقلال صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است، هرچند با یک امتیاز از دو بازی کار خیلی سختی دارد.

استقلال پس از دو بازی ضعیف در تعطیلات نوروزی، حالا هفته سرنوشت‌سازی در پیش دارد که به ترتیب باید مقابل الهلال و سپاهان بازی کند. اولین بازی تکلیف استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌کند و دومی مقابل تیم سوم جدول می‌تواند تأثیر زیادی در رتبه پایانی این تیم در لیگ برتر داشته باشد.

استقلال طبق برنامه از پیش تعیین شده باید -دوشنبه ۱۹ فروردین ماه- به مصاف الهلال عربستان برود؛ این دیدار درحالی برگزار می‌شود که برای آبی‌های ایران سرنوشت‌ساز و با توجه به آمادگی این روزهای الهلال و کسب شش امتیاز از دو بازی اول، قطعا برای نماینده ایران دشوارتر از همیشه است.

استقلالی‌ها در جریان بازی‌های لیگ برتر -جمعه ۲۳ فروردین ماه– به مصاف شاگردان قلعه‌نویی می‌روند؛ این دیدار در حالی برگزار می‌شود که نه نتایج استقلال و نه نتایج سپاهان در لیگ چندان چنگی به دل نمی‌زند. سپاهان در آخرین دیدار در قائمشهر به حداقل امتیاز رضایت داده و فاصله‌اش با صدر جدول چهار امتیاز است.

دو بازی اخیر استقلال نارضایتی هواداران را به اوج رسانده و باشگاه هم تحت فشار زیادی قرار گرفته است، تا جایی که شنیده می‌شود مدیران استقلال ممکن است برای قطع همکاری با شفر تا پایان فصل هم منتظر نشوند و او را در صورت ناکامی در بازی‌های این هفته برکنار کنند.

راه آسان اما پر دردسر

اخراج مربی آلمانی، آسان‌ترین راه برای کاستن از بحران استقلال است؛ باشگاه می‌تواند با قربانی کردن شفر، فشار را از روی خود بردارد ولی در هفته‌های حساس باقی‌مانده تیم را به سمت هرج و مرج روانه می‌کند؛ در کادر فنی استقلال کسی که سابقه لیگ برتری داشته باشد، دیده نمی‌شود. از طرف دیگر انتخاب یک مربی موقت که شناخت زیادی از تیم ندارد هم ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

هر چند استقلال در این دو بازی نتایج ضعیفی گرفته ولی عملکرد تیم در نیم‌فصل دوم خوب بوده است. مجموع امتیازات استقلال در نیم‌فصل دوم از سپاهان و پدیده بیشتر بوده و تنها یک امتیاز کمتر از پرسپولیس گرفته است. در این شرایط برکناری مربی آلمانی تصمیمی احساسی خواهد بود که می‌تواند شانس کسب سهمیه را هم از استقلال بگیرد.

کد خبر 372218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.