اعطای ۲۰۰ وام ۵۰ میلیون ریالی به سیل‌زدگان گنبد کاووس/هراز مسدود شد

در بسته خبری امروز از کشف جسد آخرین مفقودی واژگونی قایق در گمیشان تا ادامه تلاش‌ها برای یافتن پیکر جان‌باخته حادثه ۱۳ فروردین صومعه‌سرا و جابه‌جایی واحد‎های مسکونی حاشیه رودخانه تلار را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

معدوم‌سازی روزانه ۱۰ تن مواد غذایی آب گرفته

گلستان: فرهاد بدیعی، رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در این مدت بالغ بر شش هزار نفر از سیل‌زدگان را مورد ویزیت عمومی و تخصصی قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: روزانه بین پنج تا ۱۰ تن مواد غذایی نیز که در مراکز فروش و فروشگاه‌ها دچار آب گرفتگی شده‌اند معدوم می‌شود.

کشف جسد آخرین مفقودی واژگونی قایق در گمیشان

گلستان: سیدعلیرضا حسینی، معاون فرمانداری گمیشان گفت: یک فروند قایق امدادرسانی سه‎شنبه هفته گذشته در محور «گمیشان» به «خواجه‌نفس» در محل «تپه نقره‎ای» بر اثر برخورد با سیل‌بندها در استان گلستان واژگون و برخی از نیروهای کمک‌رسان در این قایق مفقود شدند.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادی و مردم برای جست‎وجو و نجات این افراد ۱۷ نفر نجات یافتند و شش نفر جان باختند که جسد پنج نفر پیدا شد و جست‎وجو برای یافتن جسد ششمین مفقودی ادامه داشت.

اعطای ۲۰۰ وام ۵۰ میلیون ریالی به سیل‌زدگان

گلستان: اصغر نودهی، رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از اعطای ۲۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون ریالی و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر به سیل‌زدگان این شهرستان توسط خیر گنبدی حاج محمد شهرکی خبر داد.

*******************************************************************************

کاهش ۵۵ درصدی حضور گردشگران در استان گیلان

گیلان: حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به میزان گردشگر واردشده به استان گیلان گفت: از ابتدا طرح نوروزی تا به امروز پنج میلیون مسافر به استان گیلان سفرکرده‌اند که نسبت به مشابه با کاهش ۵۵ درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

ادامه تلاش‌ها برای یافتن پیکر جان‌باخته حادثه ۱۳ فروردین صومعه‌سرا

گیلان: سیاوش غلامی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از ادامه تلاش‌ها برای یافتن پیکر بی‌جان جان‌باخته حادثه ۱۳ فروردین در طول رودخانه محل حادثه صومعه‌سرا خبر داد.

امدادرسانی به ۴۶ مصدوم جاده‌ای در محور آستارا-اردبیل

گیلان: حسین خورشیدی، رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آستارا از امدادرسانی به ۴۶ مصدوم جاده‌ای در طول تعطیلات نوروز ۹۸ در محور آستارا-اردبیل خبر داد.

********************************************************************************

هراز مسدود شد

مازندران: علیرضا قدمی، رییس پلیس راه مازندران گفت: محور هراز به‌دلیل ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

ذخیره آب سد شهید رجایی به ۱۲۰ میلیون مترمکعب رسید

مازندران: محمدابراهیم یخکشی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: حجم ذخیره آب سد شهید رجایی ساری ۱۶۲ میلیون مترمکعب است که درحال حاضر به بیش از ۱۲۰ میلیون مترمکعب رسید.

جابه‌جایی واحد‎های مسکونی حاشیه رودخانه تلار

مازندران: احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران با اشاره به اینکه جابه‌جایی واحد‎های مسکونی حاشیه رودخانه تلار در دستور کار قرار گیرد، گفت: کشاورزان دارای زمین‌های تخریبی رها نشوند.

*******************************************************************************

ارسال کمک‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به مناطق سیل‌زده کشور

اردبیل: فرهاد عبدالعلی پور، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از ارسال کمک‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به مناطق سیل زده کشور خبر داد و گفت: ارسال ماشین‌آلات سنگین و مایحتاج مردم در مناطق سیل زده از جمله موارد ارسالی به این مناطق از استان اردبیل است.

کشف دام قاچاق به ارزش بیش از یک‌میلیارد ریال در شهرستان پارس‌آباد

اردبیل: سرهنگ حسین بهمنی، فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد از کشف ۸۸راس دام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال در شهرستان پارس آباد خبر داد.

راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید آب‌میوه در مشگین شهر

اردبیل: اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل گفت: کارخانه تولید آب‌میوه در مشگین‌شهر با مساعدت بانک‌های عامل دوباره راه‌اندازی می‌شود.

*********************************************************************************

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی: حبیب شریفیان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از مشاهده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یک واحد مرغداری در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

صادرات ۱۰۸ میلیون دلاری کالا از گمرک بناب به ۵۰ کشور جهان

آذربایجان شرقی: جلال الهی زاده، رییس اداره گمرک بناب از صادرات ۱۰۸ میلیون دلاری کالا از گمرک این شهرستان به مقصد ۵۰ کشور جهان خبرداد.

احتمال سیلاب در اردبیل

آذربایجان شرقی: افشین ابراهیمی، مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی،‌ از نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه به استان خبر داد. و افزود: به نظر می‌رسد شدت فعالیت سامانه روز شنبه ۱۷ فروردین بیشترخواهد بود و  با توجه به شدت بارش‌های رگباری؛ آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی  پیش‌بینی می‌شود.

********************************************************************************

وضعیت دریاچه ارومیه از حالت تهدید عبور کرد

آذربایجان‌غربی: عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه گفت: وضعیت دریاچه ارومیه از حالت تهدید عبور کرده و شرایط احیا آغاز شده است.

۲ روستای پیرانشهر برای احیای دریاچه ارومیه جا به جا می‌شوند

آذربایجان‌غربی: سیدعلی ترابی، فرماندار پیرانشهر گفت: با توجه به اینکه اگر سد کانی‌سیو برای احیای دریاچه ارومیه، آبگیری شود روستای سوغانلوی پیرانشهر زیر آب می‎رود به همین سبب دو روستای این شهرستان در حال جا به جایی هستند.

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: مهدی کریمی، کارشناس پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها از روز جمعه ۱۶ فروردین تا روز یکشنبه به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 372176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.