پیش‌بینی ۹۸؛ سال تشدید مشکلات یا غلبه بر مشکلات

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سیاست‌های امسال بسیار تعیین کننده است، گفت: صاحبنظران  سال ۱۳۹۸ را از دو زاویه "تشدید مشکلات" و "غلبه بر مشکلات" پیش بینی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود، اظهار کرد: صاحبنظران  سال ۱۳۹۸ را از دو زاویه پیش‌بینی می کنند، اولین زاویه، "تشدید مشکلات" است که شامل مواردی مانند تاثیر بیشتر تحریم‌های آمریکا، کاهش درآمدهای نفتی، تشدید تورم رکودی، هجوم نقدینگی، کاهش بیشتر رشد اقتصادی و ... است.

وی افزود: دومین زاویه نیز "غلبه بر مشکلات" است که مواردی مانند کند شدن تیغ تحریم ها، افزایش مبادلات با همسایگان و کشورهای دوست، کاهش قابل توجه واردات غیرضرور، رونق تولید ملی، افزایش صادرات غیر نفتی، کنترل بازار ارز، توان مهار نقدینگی و ... را شامل می شود.

 رییس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: در این جنگ اقتصادی تمام عیار با علم بر توانایی ها، از زاویه دوم، که زاویه مقاومت اقتصادی است، با سیاستگذاری درست و هماهنگ می توانیم تلاش‌های دشمن را خنثی کنیم.

همتی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ نیز با القائات آمریکا در مقاطعی، چند صباحی فضای نا امیدی در کشور حاکم شد، اما با سیاست ها و اقدامات درست، به‌رغم تشدید مشکلات معیشتی مردم، برنامه اصلی آمریکا تا حدودی شکست خورد. از فردا، با اولویت رسیدگی به هم وطنان آسیب دیده از سیل، گام دوم را با قدرت برداریم. سیاست‌های امسال بسیار تعیین کننده است.

کد خبر 372166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.