کشف و ضبط ۱۴۰ کیلو فرآورده دامی غیر مجاز در نطنز

نطنز-رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز گفت :  ۱۴۰ کیلوگرم فرآورده دامی غیر مجاز در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروزی کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، محمد مهدی نظام طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه با همراهی بازرسان اداره تعزیرات حکومتی و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران های سطح شهرستان بازدید کردند.

رییس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: با آغاز سال جدید و به جهت ارتقاء سطح بهداشتی و ایجاد امنیت غذایی در ایام تعطیلات نوروزی، کارشناسان این شبکه به صورت اکیپ های ثابت و سیار در دو شیفت کاری از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی(قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها و...) و همچنین رستوران های سطح شهرستان بازدید و میزان ۱۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی شامل مرغ و ماهی تاریخ گذشته، منجمد و بسته بندی شده به روش غیر اصولی و غیر بهداشتی را ضبط و با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف خارج شد. 

وی تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه دارد که با تلاش کارشناسان این شبکه در راستای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام، چهار مورد کشتار غیر مجاز دام نیز کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

طاهری از شهروندان درخواست کرد: فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را با کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان به شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

کد خبر 372087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.