۴۹۲ فقره تصادف در اصفهان رخ داد/ توقیف ۸۹۴ خودرو دارای ۲ تخلف همزمان

جانشین فرمانده انتظامی استان از وقوع ۴۹۲ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز در جاده های استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ حسین حسین زاده اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفندماه تا به امروز در مجموع ۴۹۲ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

وی افزود: در این مدت ۱۸ فقره تصادف فوتی با ۲۶ نفر جان باخته در صحنه، ۲۶۱ تصادف جرحی با ۳۶۸ نفر مجروح و ۲۱۳ مورد تصادف خسارتی داشتیم که تعداد جان باختگان در تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۴۰ درصد تصادفات جاده ای اصفهان واژگونی بودند اظهار داشت: براساس آمارها و اطلاعات به دست آمده ۵۳ درصد علل وقوع تصادفات ناشی از نداشتن توجه به جلو و ۲۸ درصد نیز مربوط به خستگی و خواب آلودگی بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان پرتصادف ترین محورها در طرح نوروزی امسال را محور" شهرضا به سیمرم" ، " نائین به اردکان" و " دامنه به الیگودرز" عنوان کرد.

سرهنگ حسین زاده به برخورد قاطع و بدون اغماض ماموران پلیس راه با رانندگان حادثه ساز در طرح نوروزی امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۱۶ هزار و ۸۷۳ دستگاه خودرو به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز اعمال قانون شدند.

وی افزود: همچنین ۸۹۴ دستگاه خودرو به دلیل ارتکاب دو تخلف همزمان توقیف و به پارکینگ منتقل شده و از ادامه تردد آنان در سطح جاده های کشور جلوگیری شد.

این مقام انتظامی گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده توسط ماموران پلیس راه استان اصفهان "سرعت غیرمجاز و سبقت نابجا" بوده است که این دو تخلف از جمله تخلفات حادثه ساز به شمار می آیند و می توانند موجب بروز حوادث ناگوار شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: ماموران پلیس راه اجازه نخواهند داد عده بسیار کمی از رانندگان متخلف و قانون گریز با هنجار شکنی های خود امنیت جاده ها و سلامت خود و دیگر رانندگان را به خطر بیندازند و قطعاً از رانندگی این افراد جلوگیری می‌شود.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه اکنون وضعیت ترافیک جاده های استان روان بوده و هیچ گونه مشکل خاصی گزارش نشده است اظهار داشت: به مسافرانی که در حال بازگشت به مقصد های خود هستند توصیه می کنم با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از هر گونه عجله و شتاب رانندگی کنند تا سفری ایمن و بدون مشکل داشته باشند.

کد خبر 372071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.