بازگشایی ۳ محور مسدود شده در جنوب سیستان و بلوچستان/جوان سملقانی قربانی سیل

در بسته خبری امروز از حمله اشرار به مردم نیشابور تا برگزاری نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در نقطه صفر مرزی و ارسال بیش از ۸۰۰ بسته غذایی برای سیل‌زدگان گلستان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

سیلاب جان جوانی در مانه و سملقان را گرفت

خراسان شمالی: محمود رضا معموری، فرماندار مانه و سملقان با اشاره به بی احتیاطی جوان موتور سوار در گذر از سیلاب گفت: این فرد ۲۰ ساله بر اثر سقوط در سیلاب عبوری از کنار جاده فرعی جان خود را از دست داد.

بزرگ‌ترین رقابت کشتی با چوخه کشور در اسفراین آغاز شد

خراسان شمالی: مهدی بهمنیار، رییس اداره ورزش و جوانان اسفراین گفت: در این دوره از مسابقات تعداد ۲۶۸ کشتی‌گیر از ۱۵ استان کشور در قالب ۴۰ تیم به مدت یک روز در ۵ وزن ۶۶،  ۷۴، ۸۴، ۹۵، +۹۵ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خسارت سیل در خراسان شمالی از ۷۰۰ میلیارد تومان عبور کرد

خراسان شمالی: محمدعلی شجاعی،استاندار خراسان شمالی با اشاره به خسارت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به این استان گفت: اجازه ساخت خانه‌های خشتی و گلی در استان داده نمی‌شود.

*********************************************************************************

پلیس به دنبال حمله‌‎کنندگان به‌مردم نیشابور در روز طبیعت

خراسان رضوی: روز ۱۳ فروردین عده‌ای با بستن راه مردم نیشابور و حمله به‌خودروهای عبوری در مسیر توریستی بلوار شهید نورعلی شوشتری معروف به‌جاده باغرود باعث آسیب به خودروها شدند.

حسین دهقان‌پور،فرمانده انتظامی نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: عملیات ضربتی پلیس تا دستگیری تمامی افراد دخیل در این پرونده ادامه دارد.

برگزاری نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در نقطه صفر مرزی

خراسان رضوی: علی‌اصغر مونسان، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از برگزاری نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در نقطه صفر مرزی در مرز باجگیران خبر داد.

شکستن رکورد حمل کالاهای ترانزیتی از طریق مرز ریلی سرخس

خراسان رضوی: محمدهادی ضیایی، مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: ۲۰ هزار دستگاه واگن معادل یک‌میلیون و ۲۷۴ هزار تن کالای ترانزیتی از مبادی کشورهای آسیای میانه در سال ۹۷ بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شده که از ابتدای بهره‌برداری از این ایستگاه بین‌المللی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

**********************************************************************************

۱۰ میلیارد شتر قاچاق در نهبندان توقیف شد

خراسان‌جنوبی: سردار مجید شجاع، فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی از کشف ۵۲ نفر شتر قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان نهبندان خبر داد.

ارسال بیش از ۸۰۰ بسته غذایی برای سیل‌زدگان گلستان

خراسان‌جنوبی: محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از ارسال بیش از ۸۰۰ بسته غذایی برای کمک به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی اسکان مسافران نوروزی در سربیشه

خراسان‌جنوبی: هاشم اتفاقی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه گفت: میزان اسکان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

*********************************************************************************

ثبت رباب به صورت مشترک با افغانستان در فهرست میراث جهانی

سیستان و بلوچستان: علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به زودی رباب به عنوان دومین اثر سراوان به صورت مشترک با کشور افغانستان در فهرست میراث جهانی ثبت می‌شود.

آزادی جوان ۲۳ ساله از چنگال گروگان گیران در خاش

سیستان و بلوچستان: سردار  احمد طاهری، جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از آزادی جوان ۲۳ ساله از چنگال گروگان گیران و شناسایی ربایندگان توسط پلیس شهرستان خاش خبر داد.

بازگشایی ۳ محور مسدود شده در جنوب سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: عبدالرحمن شهنوازی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از بازگشایی سه محور مسدود شده در جنوب این استان خبر داد و گفت: دو محور ایرانشهر- خیرآباد و بزمان- دلگان همچنان مسدود است.

کد خبر 372052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.