مردم از مصرف قارچ‌های خودرو در رویشگاه‌های طبیعی خودداری کنند

انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران در اطلاعیه ای از مردم سراسر کشور خواست تا از چیدن و مصرف قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی و یا از خرید این قارچ ها از دست فروشان و مکان‌های غیر معتبر خودداری کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این اطلاعیه آمده است: از میان بیش از هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور، حدود ۵۰ گونه سمی و خطرناک تشخیص داده شده که برای انسان سمی و مضر است.

این اطلاعیه می افزاید: از آنجایی که تشخیص قارچ های سمی از غیر سمی حتی برای متخصصان در خارج از محیط های آزمایشگاهی بسیار سخت و غیر ممکن است، بنابراین از لمس کردن و چیدن قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی مانند جنگل، دشت ها و ارتفاعات و مصرف آنها باید به شدت پرهیز کرد.

انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران در این اطلاعیه از مصرف کنندگان خواسته است، قارچ خوراکی مورد نیاز خود را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به ارزش غذایی قارچ های خوراکی آمده است: قارچ های خوراکی تولید شده به دلیل داشتن بتاگلوکان و اسید لینولئیک،منبع غذایی خوبی برای پیشگیری از بروز انواع سرطان ها به ویژه سرطان سینه و پروستات محسوب می شوند ضمن آن که سرشار از ویتامین‌ها، پروتیین‌ها، املاح  و ترکیبات مفید مانند کلسیم، پتاسیم و فاقد چربی و کلسترول است.

کد خبر 371945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.