نبود بند خاکی سبب هدر رفت آب شده است

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ مترمکعب آب پشت سیل بند خاکی وانشان ذخیره سازی شده است که به دلیل نبود بند خاکی در هر ثانیه ۱۰ متر مکعب آب از شهرستان خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به بارش‌های اخیر اظهار کرد: با وجود بارش ۹۰ میلیمتری باران درظرف ۲۴ ساعت، هیچگونه خسارتی در شهرستان نداشتیم که نتیجه مدیریت بحران بود.

وی با بیان این‌که در سال ۹۷  شاهد هیچ گونه اعتصاب ناشی از مشکلات اقتصادی در شهرستان نبودیم خاطرنشان کرد: تشییع پیکر مطهر شهید امنیت در هفته نخست سال تلنگری بود تا بدانیم به برکت از خودگذشتگی این شهدا در رفاه و آسایش زندگی می‌کنیم.

فرماندار گلپایگان با بیان این که نداشتن آینده پژوهی یکی از مشکلات کشور است و باید در راستای این مهم سه شاخصه تعریف شود گفت: برای پیشرفت شهرستان باید در حوزه سرمایه‌گذاری تلاش شود چرا که با وجود قدمت این شهرستان پیشرفت و ترقی حاصل نشده است.

وی با بیان این‌که برای لایروبی مسیل‌ سیل تجهیزات مکانیکی نیاز داریم خاطرنشان کرد: سد کوچری ظرفیت ذخیره سازی ۲۰۷ میلیون متر مکعب آب دارد. سال گذشته ۳۴ میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره بود، اما در سال ۹۸ میزان ۸۰ میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره شده که با تکمیل شدن ظرفیت آب سد کوچری اتفاق مهمی خواهد افتاد.

یارمحمدیان تصریح کرد: اکنون یک میلیون و ۲۰۰ متر مکعب آب باران در پشت سیل بند خاکی وانشان ذخیره سازی شده است، اما در هر ثانیه ۱۰ متر مکعب آب از شهرستان خارج می‌شود که با ایجاد تغذیه مصنوعی یا بند خاکی باید از خارج شدن آب از شهرستان جلوگیری شود.

وی گفت: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس پنج میلیون متر مکعب از آب سد کوچری برای حق آبه زیست محیطی آزادسازی شد، اما به دلیل بارندگی‌های این هفته که آب در مسیر رودخانه‌ انار بار جاری شد این سهمیه آب فعلا حفظ و در فصل‌ مورد نیاز استفاده می‌شود.

بازدید ۱۷۲ هزار نفر از امان تاریخی و گردشگری

در ادامه مصطفی قانونی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با بیان این‌که برای خدمات سفر نوروزی ۱۰ کمیته در شهرستان تشکیل شد اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴ مورد از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی شهرستان بازرسی شده است.

وی با بیان این‌که در راستای تنظیم بازار در ۴۰ گشت مشترک ۶۵ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، عنوان کرد: برای خدمات امدادی دو پایگاه امدادی در محل پلیس راه موته-گلپایگان، درب امامزاده ابراهیم(ع) سعیدآباد و همچنین یک ایستگاه ایمنی سلامت در ورودی ارگ تاریخی گوگد مستقر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با بیان اینکه توسط پایگاه‌های هلال احمر تعداد ۴۳۰ پک و تعداد ۱۰ هزار بروشور راهنمای گردشگر به زبان فارسی و انگلیسی چاپ  و در بین گردشگران و مسافران نوروزی توزیع شده است گفت: بر اساس آمار جمعیت هلال احمر در چهار مورد تصادف ۱۱ نفر  مصدوم و یک نفر فوت شده است.

وی گفت: از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ تا ۹ فروردین ماه سال ۹۸ تعداد هشت هزار و ۴۰۰  مسافر در شهرستان اقامت داشتند که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، همچنین ۱۷۲ هزار نفر از بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان بازدید داشتند که آمار آن نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 371751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.