برآورد خسارت راه‌های اصفهان ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به جاری شدن سیلاب اخیر در اصفهان، گفت: حجم بارش‌ها به نحوی بود که بالغ بر ۲۹۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان (بر اساس آخرین اطلاعات گردآوری شده) دچار آسیب دیدگی شامل آب شستگی، تخریب شانه راه و آسیب به رویه راه‌ها شد.

فرزاد دادخواه در گفت‌وگو با ایمنا، با بیان اینکه ۱۷۳ دستگاه پل آب‌رو شامل سه دستگاه پل بزرگ در شهرستان سمیرم و ۱۷۰ دستگاه آب‌روهای دهانه کوچک متحمل آسیب‌های جزئی شد، اظهار کرد: به ۳۵ درصد دستگاه‌ها در حین انجام عملیات خسارت وارد و می‌توان گفت در مجموع برآورد خسارات تا این لحظه ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است.

وی افزود: به‌واسطه بارش‌های چند روز گذشته در استان اصفهان، رودخانه‌ها به‌ویژه در بخش جنوبی استان و شهرستان سمیرم طغیان داشتند که در پی آن تخریب و آسیب پل‌های بزرگ در محور روستایی رودآباد به سیور، کهنگان به ده بزرگ و همچنین روستای آب ملخ اتفاق افتاد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: در مناطق شرق استان؛ محور اصفهان- نایین، خور- طبس و در مناطق شمالی استان؛ محور قم رود و سایر محورها، آب شستگی راه‌ها و آسیب رویه راه‌ها رخ داد که با توجه به آماده باش قبلی همه نیروها و آمادگی با امکانات و تجهیزات از انسداد راه‌ها جلوگیری و سطح راه‌ها پاکسازی شد. در غرب استان نیز عملیات برفروبی با مشکلاتی روبه‌رو بود.

وی ادامه داد: سه محور روستایی شهرستان سمیرم به دلیل آسیب به پل‌ها مسدود شد اما انسدادی در راه‌های فرعی و اصلی نداشتیم. با برنامه ریزی و عملیات به موقع، دو شب گذشته محور سیور، راه دسترسی و موقت آن برقرار شد، شب گذشته نیز در محور کهنگان به ده بزرگ با نصب لوله‌های بتنی در رودخانه، راه موقتی برای عبور مردم باز شد.

دادخواه گفت: طغیان رودخانه در پل‌های بزرگ، اجازه نمی‌دهد که پایه‌های پل را بررسی کنیم و بعد از فروکش کردن آب آن رودخانه‌ها و عادی شدن شرایط، بررسی‌های کارشناسانه انجام خواهد گرفت، البته امیدواریم که خسارتی به پل‌ها وارد نشده باشد. وضعیت این پل‌ها از لحاظ ظاهری خوب است و امیدواریم خسارتی نیز به پایه یا پِی این پل‌ها وارد نشده باشد و بارش‌های فردا و پس فردا نیز با کمترین خسارت اتفاق بیفتد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که برای روزهای آتی نیز بارندگی پیش‌بینی شده و امکان دارد آمارهای اعلام شده را دستخوش تغییر کند. همچنین اگر فردا بارش زیاد باران داشته باشیم، انسداد موقتی در این محورها ایجاد می‌شود که امیدواریم خطری از این ناحیه عابران را تهدید نکند، بی شک بعد از اتمام بارندگی برای تردد مردم این محورها بازگشایی می‌شود.

از سفرهای غیرضروری پرهیز شود

وی تاکید کرد: توصیه ما به مسافران و هم استانی ها این است که سفرهای غیرضروری را کنسل کنند اما اگر الزام به رفتن سفر دارند حتما قبل از حرکت از وضعیت محوری که قرار است در آن تردد کنند، اطلاع حاصل کنند، مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان نیز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است.

دادخواهد افزود: مردم می‌توانند با سامانه گویای ۱۴۱، شماره ثابت ۳۷۷۹۱۴۱۲ و شماره تلفن همراه ۰۹۱۳۳۲۸۸۰۰۰ تماس گرفته و اطلاعات کافی از مسیرهای سفر خود کسب کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در زمان بارندگی با سرعت مناسب رانندگی کنند، از توقف در نقاط نا ایمن حاشیه راه‌ها، نزدیک پل‌های بزرگ و مسیل ها خودداری و برای توقف از نقاط ویژه مشخص شده و مطمئن استفاده کنند. مسافران می توانند در صورت مواجه با مشکل با شماره های مذکور تماس بگیرند.

کد خبر 371721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.