با وجود خطر سیل دریچه‌های تونل اول و دوم کوهرنگ باز نیست

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: با وجود جدی بودن خطر سیل در خوزستان، به نظر می رسد دریچه‌های تونل اول و دوم کوهرنگ به طور کامل باز نیست تا میزان بیشتری از آب را به سمت سد زاینده رود منتقل کند.

سید ناصر موسوی لارگانی در توضیح اظهارات صبح امروز خود در جلسه «بررسی نیاز آبی کشاورزان غرب و شمال استان اصفهان» پیرامون ضرورت انتقال فوری بخشی از آب حوضه آبریز کارون از طریق تونل یکم و دوم کوهرنگ به حوضه زاینده‌رود، به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به بارندگی های اخیر، حجم آبی که به سمت استان خوزستان سرازیر شده ممکن است خطرات زیادی را برای مردم این شهر پدید آورد.

وی افزود: این در حالی است که به نظر می رسد دریچه‌های تونل اول و دوم کوهرنگ به طور کامل باز نیست تا آب را به سمت سد زاینده رود منتقل کند.

لارگانی تأکید کرد: این در حالی است که انتقال میزان بیشتری آب از تونل‌های یکم و دوم درشرایط کنونی، هم خطر سیلاب را در چند روز آینده  در خوزستان کاهش می دهد و هم بحران خشکسالی کشاورزان استان اصفهان را کمتر خواهد کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: دولت باید تونل‌های را برای فلات مرکزی پیش بینی کند که دریچه های آن در شرایط خشکسالی به صورت کامل مسدود باشد و در زمان هایی مانند حال حاضر که سیلاب مهیبی به سمت استان‌های خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری سرازیر می شود، آب های سرگردان را به شمال فلات مرکزی و استان اصفهان هدایت کند.

به گزارش ایمنا، جلسه «بررسی نیازهای آب کشاورزان غرب و شمال استان اصفهان»، صبح امروز شنبه-۱۰ فروردین- با حضور نمایندگان مردم اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، شهرضا، مبارکه و شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد خبر 371716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    2 0
    سلام چرا نمایندگان اصفهان به مقام معظم رهبری نامه ای نمی نویسند مبنی بر اجازه برداشت اب از منابع ابی فریدون شهر و سمیرم برای احیایی زاینده رود درصورت امکان از اقای موسوی پیگیری کنید