۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
زمین شعبه دیگری ندارد

‌ کنشگر و فعال محیط زیست گفت: زمین شعبه دیگری ندارد؛ مردم باید بدانند که اقدامات هر چند کوچک در حوزه محیط زیست وقتی با اتحاد مردم صورت گیرد، قطعاً اثرات و نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

سیف‌الله عظیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۹۰ توجه به موضوع ساعت زمین در کل کشور اجرایی شد و این یک ساعت خاموشی به خاطر جلوگیری از گرم شدن کره زمین است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در طول سال به این موضوع توجه کنند، افزود: در تمام سال باید لامپ‌های اضافی را خاموش کنیم که این نه تنها صرفه‌جویی در مصرف برق را با خود دارد بلکه از گرمایش زمین هم جلوگیری می‌کند؛ در ابعاد وسیع نیز وقتی همه مردم نه تنها در ایران بلکه درکل جهان متوجه این امر باشند و به کودکان هم آن را آموزش دهند، قطعا از روند و سرعت گرم شدن زمین کاسته و یا آن را به تاخیر می‌اندازیم.

عضو انجمن دوستداران طبیعت فریدونشهر با بیان اینکه هیچ شعبه دیگری از کره زمین نداریم، تصریح کرد: ماییم و همین یک کره زمین؛ مردم باید بدانند که اقدامات هر چند کوچک در حوزه محیط زیست وقتی با اتحاد مردم صورت گیرد، قطعاً اثرات و نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

این کنشگر محیط زیست با اشاره به نمادین بودن برنامه ساعت زمین گفت: هدف همه فعالان محیط زیست از این روز، تنها نمایشی بودن این اقدام نیست و اهداف این کار بسیار بزرگ است و این اقدام علاوه بر شهر اصفهان که در پل خواجو اجرا می شود به طور همزمان در سراسر استان نیز اجرا می شود.

کد خبر 371714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.