معرفی شخصیت حضرت محمد(ص) بهترین تبلیغ اسلام است

امام جمعه شهرضا گفت: پیروان حضرت محمد(ص) باید اخلاق و سلوک ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند و در برخورد با خواهران و برادران ایمانی خود بر اساس اخلاق محمدی(ص) و سلوک اسلامی رفتار کنند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با اشاره به فرارسیدن مبعث پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: آن حضرت اسوه اخلاق و پاکدامنی در طول تاریخ هستند چنانچه در زمان حیات پر برکت خود به "محمد امین" مشهور شدند.

وی ادامه داد: پیروان حضرت محمد(ص) باید اخلاق و سلوک ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند و در برخورد با خواهران و برادران ایمانی خود بر اساس اخلاق محمدی(ص) و سلوک اسلامی رفتار کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان این که عالی‌ترین مضامین در معرفی شخصیت و جایگاه پیامبر اسلام(ص) در سخنان حضرت علی(ع) درباره ایشان وجود دارد خاطرنشان کرد: به همه افراد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان توصیه می‌شود با مطالعه کتاب "نهج‌البلاغه" با مقام الهی و اخلاق برجسته پیامبر اکرم(ص) آشنا شوند.

حجت‌الاسلام یعقوبی یادآور شد: متأسفانه در بعضی زمینه‌ها به اخلاق اسلامی توجه نمی‌شود و عمل به آن مورد غفلت واقع می‌شود، این در حالی است که پیروان حضرت محمد(ص) باید در رعایت اخلاق بر یکدیگر پیشی بگیرند.

وی اضافه کرد: رعایت اخلاق نبوی سبب استحکام بنیان خانواده و افزایش الفت و دوستی اعضای آن و در جامعه سبب کاستن از تنش‌های بین افراد و نزدیکی بیشتر آنان می‌شود. 

امام جمعه شهرضا با بیان این که تزکیه نفس افراد هدف مهم پیامبر گرامی اسلام(ص) بود اظهار کرد: مأموریت پیامبر(ص) برای اکمال بشر بود، مردم همه چیز داشتند و پیغمبر اخلاق آورد و این همان چیزی است که امروز در ادارات، جامعه، بین خانواده‌ها و جوان‌ها کم است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان این که معرفی شخصیت حضرت محمد(ص) بهترین تبلیغ اسلام است خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب بعثت مهمترین اتفاق تاریخ بشر است با این رویداد مهم تاریخی پرچم علم و معرفت برافراشته و روش زندگی برای همه بشریت معرفی شد.

کد خبر 371670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.