همدلی مردم و مسئولان برای کمک به سیل‌زدگان بسیار ارزشمند بود

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: آنچه که در سیل اخیر التیام بخش بود همدلی و همدردی و حضور به موقع مردم و دستگاه‌ها و نهادها برای رفع مشکلات سیل زدگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ۲۷ رجب سالروز بعثت پیامبر(ص) گفت: در تاریخ خلقت بشریت هیچ مناسبتی با شرافت تر و با عظمت‌ تر از بعثت پیامبر(ص) وجود ندارد.

امام جمعه گلپایگان با بیان این‌ که اسلام به عنوان کامل ترین دین است و احکام دین اسلام به صورت کامل توسط پیامبر(ص) برای انسان‌ها عرضه شده است، خاطرنشان کرد: اراده الهی اراده مسلط بر نظام هستی است و تمام اراده‌ها ذیل اراده حق تعالی گفته می‌شود و انسان باید از خداوند مدد جوید تا مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به این‌ که سیل ویرانگر هفته اخیر منجر به خسارت مالی و جانی زیادی در کشور شده است گفت: در سیل اخیر ۲۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی خسارت وارد شده که ۵۰ درصد آن مربوط به استان گلستان و مابقی مربوط به استان‌های دیگر است.

کرامتی گفت: آنچه که در سیل اخیر التیام بخش بود همدلی و حضور به موقع مردم و دستگاه‌ها و نهادها برای رفع مشکلات سیل زدگان بود که همه با شوق و اشتیاق حضور بهم رساندند.

وی با بیان اینکه بلاهای طبیعی جزء جدا نشدنی عالم مادی است و مشکلاتی نیز به وجود می آورد، اما اگر تدابیر لازم و محاسبات دقیق وجود داشته باشد خسارات آن قابل پیشگیری و مدیریت است گفت: ساخت و سازهای غیر اصولی در کنار رودخانه‌ها و احداث راه‌ها در کنار مسیل سیل و از بردن جنگل‌ها و مراتع از جمله عواملی است که در احتمال وقوع سیل تأثیر دارد.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: حضور به موقع نیروهای انتظامی و نظامی و دستگاه‌های دولتی و حتی لغو مرخصی کارکنان آنان به جهت خدمت رسانی به سیل زدگان و جلوگیری از وقوع سیل جای قدردانی دارد.

کد خبر 371630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.