۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
با گرگ نمی‌توان صلح کرد

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید با تمام قدرت با فساد مبارزه کنند گفت: آمریکا اگر نتوانست در مسئله نظامی ما را شکست دهد اکنون از موضع تضعیف دین و فرهنگ وارد شده‌ است و همه فسادی که در جامعه مشاهده می‌شود اثرات نفوذ آمریکاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه های امروز نماز جمعه که در مصلای امام خمینی شهر اصفهان برگزار شد با بیان اینکه یکی از دلایل منکران معاد چگونگی زنده شدن انسان ها در روز قیامت است اظهار کرد: در صورتی‌که انسان در ابتدای خلقت نیز از خاک خلق شده و  خداوندی که در ابتدا انسان را خلق کرده است دوباره نیز می‌تواند انسان را زنده‌ کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در هفته آینده گفت: یکی از پیام های شهادت این امام بزرگوار این است که انسان مومن در مقابل فشار ظالمان تسلیم نمی‌شود. هیچ کدام از ائمه در مقابل ظالمان ساکت نبوده‌اند حتی اگر قرار بود سال‌ها در زندان اسیر باشند. 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امروز هارون الرشیدها و فرعون‌های زمین همه قدرت خود را بسیج کرده‌اند تا ما تسلیم شویم، اما ما ائمه را الگوی خود قرار داده‌ایم و تسلیم نخواهیم شد.

میردامادی با بیان اینکه بعد از خلقت، بهترین نعمت‌ها هدایت است گفت: یکی از آثار لطف خداوند نسبت به همه موجودات زمین هدایت شدن آن‌هاست.

وی با اشاره به مبعث پیامبر اکرم افزود: ما معتقدیم آینده جهان در دست مسلمانان است.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به اینکه عده‌ای از هموطنان ما اکنون درگیر مشکلات سیل هستند گفت: با وجود بسیج شدن تمام نیروهای مسلح کشور هنوز وضعیت رفاهی هموطنان سیل زده ما خوب نیست و این یک امتحان عظیم الهی بود.

میردامادی با بیان اینکه  کسی که شب را صبح کند و به فکر یاری دادن مسلمانان نباشد مسلمان نیست، افزود: همه باید همکاری کنند و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به افراد مورد اعتماد بدهند تا بخشی از مشکلات هموطنانمان زودتر حل شود.

وی گفت: به مسئولان می‌گویم خوشی را با کمک های مالی و غذایی برای مردم گرسنه ای که روزها درب مساجد دیده می‌شوند رقم بزنید.

خطیب جمعه اصفهان گفت: ملتی که بیش از ۳۰۰ هزار شهید داد نمی‌تواند به عقب برگردد و خاطره های زمان طاغوت در آن زنده شود. 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری مرزهای فرهنگی نیز همچون مرزهای جغرافیایی نیاز به مراقبت دارد تا دشمن با فریب، خدعه و نفوذ بر فضای مجازی مسلط نشود. مسئولان نباید به ترویج فساد میدان بدهند.

میردامادی اضافه کرد: حملات فرهنگی خطرناک تر از حمله نظامی است، زیرا در حمله نظامی گلوله، بمب و صدا هر خوابی را بیدار می‌کند. دشمن نقشه هایی کشیده است و در قهوه خانه ها و در مراکز شهر چیزی که صدا  و سفیر گلوله ندارد به سمت جوانان روانه کرده تا  فرهنگ جامعه را عوض ‌کند. 

وی ادامه داد: جوان‌های ما نسبت به دین بی علاقه شده‌اند، زیرا به آنها رسیدگی نشده است. پخش موسیقی درد جوانان ما را دوا نمی‌کند برای حل مشکل جوانان باید فکر اساسی کرد.

خطیب نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه دشمن واقعی ما آمریکاست، گفت: نباید در  شناخت دشمن دچار خطا شویم، باید با کسانی که می‌خواهند دروازه‌های کشور را به روی آمریکا باز کنند مخالفت کنیم.

میردامادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها همه امکانات  و توانایی های خود را بر ضد ملت بسیج کرده اند و غربی ها و اروپایی‌ها نیز در حاشیه آنها با ایران دشمنی می‌کنند. آنها در مقابل ایران دست به تهاجم حداکثری زده‌اند، اما اگر ما به بسیج حداکثری امکانات و توانایی های خود اقدام کنیم  سنگین ترین شکست تاریخ را به آمریکا وارد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: باید دشمن و  دوست خود را بشناسیم چرا از گفتن کلمه مرگ بر آمریکا می‌ترسید؟ این شعار در همه جای ایران باید طنین انداز شود، دشمنان  با تمام ابعاد با ما می‌جنگند اما ما صحبت از صلح می‌کنیم در حالی که با گرگ نمی‌توان صلح کرد.

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: افرادی که به دنبال ایجاد تفرقه بین قوای مسلح، سپاه و ارتش هستند می‌خواهند به عناوین مختلف به اسلام و ارزش های اسلامی اهانت کنند .

میردامادی با بیان این که بی حجابی و بسیاری از این مسائل در اثر نفوذ آمریکاست خاطر نشان کرد: آمریکا اگر نتوانست در مسئله نظامی ما را شکست دهد، اکنون از موضع تضعیف دین و فرهنگ وارد شده‌است در جنگ نرم همه به خواب غفلت می‌روند و حقیقت را فراموش می‌کنند. 

وی افزود: برخی مسئولان ما را متهم می‌کنند که وحدت را حفظ نمی‌کنیم در حالی که خودشان دارند از اسلام منحرف می‌شوند. وحدت و قدرت ما در اسلام است و  ما با ترویج منکرات و از بین بردن ریشه های اعتقادی مردم مخالفیم.

کد خبر 371596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.