آب زاینده رود به تالاب رسید

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اعلام خبر رسیدن سیلاب رودخانه زاینده رود به تالاب بین المللی گاوخونی گفت: پس از ده سال تالاب گاوخونی با آب سیلاب تامین خواهد شد. 

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ورود سیلاب به رودخانه زاینده رود در روز سه شنبه، اظهار کرد: طی دو روز گذشته با هدایت و مدیریت سیلاب به کانال ها و مادی های مسیر رودخانه، از حجم سیلاب کاسته شد و سیلاب در بستر رودخانه به سمت شهرهای پایین دست زیار و و اژیه حرکت کرد و بدون ایجاد خسارت به شرق اصفهان رسید. 

وی با بیان اینکه حجم سیلاب در رودخانه زاینده رود ۵۵ مترمکعب بر ثانیه برآورد شده است، افزود: حجم سیلاب به تدریج در مسیر حرکت به پایین دست کاسته شد با این حال با رسیدن سیلاب به شرق اصفهان،  تالاب بین المللی گاوخونی نیز پس از ده سال با آب سیلاب تامین خواهد شد. 

شیشه فروش با تاکید بر اهمیت احیای تالاب گاوخونی ادامه داد: تالاب گاوخونی طی سالهای اخیر به کانون گرد و غبار تبدیل شده است و باید برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط این منطقه ، برای احیای تالاب گاوخونی اقدام شود.

وی گفت: مدیریت بحران های گرد و غبار بسیار مهم است و در حال حاضر با رسیدن سیلاب به تالاب از خطر تبدیل شدن این منطقه به کانون گرد و غبار کاسته می شود.

کد خبر 371568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.