مشکل بازنشستگان فولاد باید ریشه‌ای حل شود/ مشکلات ۹۷ نباید به ۹۸ پیوند بخورد

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه مشکل تامین مالی صندوق بازنشستگی فولاد باید ریشه ای حل شود، گفت: اعتبار تخصیص یافته برای واریز حقوق اسفندماه بازنشستگان باید از محل جدول شماره ۱۸ بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته می‌شد.

مجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متاسفانه هیچگونه اراده ای برای حل ریشه ای مشکل این صندوق دیده نمی شود و هر بار به‌طور مقطعی به حل این مشکلات می پردازند که شاهد عود دوباره این مسائل به صورت هر چند ماه یک‌بار هستیم.

وی یادآور شد: برای صندوق بازنشستگی فولاد در سال گذشته، ۳۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد که ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن در جدول ۹ بودجه سال ۹۷، ۶۰۰ میلیارد تومان آن در جدول ۱۸ این بودجه و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل درآمد دخانیات بود.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان افزود: سازمان برنامه و بودجه، ۲۵۰۰ میلیارد تومان را از محل جدول شماره ۹ پرداخت کرده است، اما با این استدلال که جدول شماره ۱۸ درآمدی ندارد، اعتبار این جدول را پرداخت نمی‌کند.

احمدی تاکید کرد: نکته قابل توجه اینکه اگر این جدول درآمد داشته یا نداشته است، چرا این مسئله باید گریبانگیر بازنشستگان شود؟! در حالیکه بازنشستگان به دریافت مستمر و منظم حقوق ماهیانه‌شان احتیاج دارند.

وی در تشریح فرآیند واریز حقوق اسفندماه بازنشستگان فولاد، گفت: نمایندگان مجلس استان‌های مازندران و گلستان در بازدید معاون اول ریاست جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی از سیل‌زدگان این دو استان، مشکلات بازنشستگان فولاد را به سمع و نظر آنها رساندند و خود بازنشستگان نیز به طور جداگانه با ریاست مجلس شورای اسلامی مسائل را در میان گذاشتند و موضوعات مطرح شده به این طریق به ریاست سازمان برنامه و بودجه منتقل شد.

حقوق اسفندماه باید از بودجه ۹۷ تامین می‌شد

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: حقوق بازنشستگان فولاد با تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به صندوق بازنشستگان فولاد پرداخت شد، اما متاسفانه این مبلغ از محل بودجه سال ۹۸ تامین شده و این به معنی گره خوردن مشکلات سال ۱۳۹۷ به سال ۱۳۹۸ است.

احمدی گفت: با توجه به تجربه این صندوق و پیشینه آن، بی شک در سال ۹۸ برای پرداخت و دریافت حقوق‌ها مشکلاتی وجود دارد بنابراین نباید این مبلغ نیز مزید بر مشکلات می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل تامین مالی صندوق بازنشستگی فولاد باید ریشه ای حل شود، گفت: اعتبار تخصیص یافته برای واریز حقوق اسفندماه بازنشستگان باید از محل جدول شماره ۱۸ بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته می‌شد.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: این صندوق باید همچون صندوق‌های کشوری و لشگری، از خودگردانی خارج شده و دولت گردان شود تا این مشکلات برای همیشه برطرف شود. هرچند در حال حاضر این صندوق حتی خودگران هم نیست و به صورت قطره چکانی مسائل آن حل می‌شود.

بیشتر بخوانید در:

صندوق بازنشستگی فولاد باید از خودگردانی خارج و دولت‌گردان شود

احمدی تصریح کرد: بازنشستگان فولاد به طور میانگین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند و این مبلغ در حدی نیست که از آنها دریغ شود در حالی‌که تعداد بسیاری از افراد، حقوقی بسیار بیشتر از این مبلغ دریافت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ذوب آهن وظایف خود را در قبال بازنشستگان فولاد انجام نداده و این طور که به نظر می رسد قصد انجام این وظایف را نیز ندارد.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان افزود: در مورد مشکلات و تعیین تکلیف بازنشستگان فولاد نامه ای به وزیر کار نوشته‌ایم و منتظر پاسخ آن هستیم.

کد خبر 371546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ابراهیم دلیخون بازنشسته ریخته گری مداوم IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    1 0
    باسلام مابازنشستگان فولاد کاردبه استخوانمان رسیده بعدچندسال کاردرشرایط خطرناک وباهزارمریضی هرماه برای حقوقمان باید به دولت وصندوق التماس کنیم مااین صندوق خودگردان رانمیخواهیم بایدبرگرددبه قبل سال ۹۲
  • ابراهیم دلیخون بازنشسته ریخته گری مداوم IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    1 0
    باسلام مابازنشستگان فولاد این صندوق خودگردان رانمیخواهیم چراباید ازبودجه سال ۹۸ حقوق اسفند۹۷ پرداخت شود پس ازسالها کار در شرایط سخت خطرناک هرماه باید فکردریافت این چندرغاز حقوق باشیم
  • حسین حیدری FR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    1 0
    اقا وجدانا یکی پیدا بشه ما را از دست این صندوق نجات بده .اصلا چرا نباید این صندوق در شهر اصفهان باشه حدود 50000هزار نفر از کل 86000 نفر ساکن اصفهان هستند.
  • سعیدیزدانی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    0 0
    باسلام چرابعد۳۰سال کارکردن درشرایط سخت بایدبرای دریافت حقوقمان بادیگربازنشستگان کشوری ولشگری حتمابایدبه خیابان بریم به مسولین مربوط برسانیدمثل ریس برنامه وبوجه خداراخوش نمیاد