صندوق بازنشستگی فولاد باید از خودگردانی خارج و دولت‌گردان شود

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: خواسته بازنشستگان فولاد این است که صندوق از خودگردانی خارج و دولت‌گردان شود، همچنین ذوب آهن وظایف خود در چهار حوزه درمان، عیدی، بیمه عمر،حادثه و ارائه خدمات را در قبال آنها انجام دهد.

مجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تجمع و اعتراض بازنشستگان فولاد در چند روز اخیر، اظهار کرد: اعتراض بازنشستگان فولاد شامل دو بخش مربوط به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و شرکت ذوب آهن می‌شود و مباحث زیادی را دربرمی‌گیرد از جمله پرداخت حقوق وعیدی، همسان‌سازی که باید در حقوق‌ها اعمال می شد اما نشد و ارائه خدمات به‌ویژه خدمات بیمه ای است.

وی با بیان اینکه گویا قرار نیست عیدی و حقوق اسفندماه پرداخت شود هرچند گفته اند شاید عیدی را بپردازند، تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد باید این پرداخت‌ها را به موقع انجام می داد، اما متاسفانه مسئولان این صندوق اردیبهشت ماه امسال به سازمان برنامه و بودجه تعهد داده اند که پرداخت  ماه‌های آخر سال را از محل اعتبارات خودشان می‌پردازند.

احمدی با اشاره به اختصاص دو جدول جهت پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان فولاد در بودجه سال ۹۷ افزود: جدول ۹، دارای ۲۵۰۰ میلیارد تومان و جدول ۱۸ دارای ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار بود که اعتبار جدول ۹ تا دی ماه هزینه شد، اما در مورد اعتبار جدول ۱۸ سازمان برنامه و بودجه با این دلیل که این جدول درآمدی نداشته است به صندوق بازنشستگی فولاد اعلام کرد که با توجه به تعهد اردیبهشت‌ماه، باید حقوق ها از محل همین صندوق پرداخت شود و متاسفانه صندوق نیز قادر به پرداخت نیست.

وی اضافه کرد: این در حالی است که بودجه سایر صندوق‌های بازنشستگی در جدول ۷ قرار گرفته و همه پرداخت های آنها به موقع انجام می‌شود. بازنشستگان فولاد امسال تلاش کردند که با توافق مجلس و دولت، انتقال آنها به جدول ۷ تصویب شود که این مهم اتفاق نیفتاد. حتی متاسفانه برای سال ۱۳۹۸ نیز تصویب نشد.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: بازنشستگان فولاد هیچ خواسته مضاعفی ندارند،  بلکه می خواهند صندوق از خودگردانی به دولت گردانی برگردد و راهش این است که تمام اموالی که به این صندوق داده اند، دولت پس بگیرد و به ما یک ردیف بودجه در جدول ۷ بدهند تا بتوانیم یک حقوق و درمان به موقع داشته باشیم.

احمدی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مهم محقق نشود همچنان این مشکلات وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعتراض دیگر این است که ذوب آهن چهار وظیفه خود را در قبال بازنشستگان فولاد انجام نمی‌دهد، تاکید کرد: ذوب آهن طبق وظیفه اش باید برای درمان، عیدی، بیمه عمر و حادثه و ارائه خدمات اقدام کند.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: متاسفانه ذوب آهن قراردی بیمه ای با بیمه‌های مختلف امضا می‌کند، امسال با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بیمه دانا، به نام پیشگامان دانا قرارداد بسته است، اکنون بعد از گذشت چند ماه ( ۱۷ آذرماه زمان انعقاد قرارداد بوده)، هنوز قرارداد با مراکز درمانی مشخص نشده‌ است، همچنین در آیین نامه سهم بازنشسته مشخص و۱۰ درصد اعلام شده که در قراردادهای حال حاضر۳۰ درصد شده‌ است.

احمدی تاکید کرد: قرارداد بیمه و درمان بازنشستگان فولاد باید برابر آیین نامه و دستورالعمل شرکت ملی فولاد ایران شامل تمام موارد از جمله دندانپزشکی، صعب العلاج ها و فرانشیز ها باشد. این شدنی نیست که بازنشسته‌ای در هرجای ایران برای گرفتن هزینه درمانش به صندوق مکمل مراجعه کند، باید یک قرارداد مشخص وجود داشته باشد که هرجایی از ایران بازنشستگان طبق تعرفه و آنچه قانون مشخص کرده، خدمات دریافت کنند.

به گزارش ایمنا، ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۷ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به رییس جمهور خواستار  رفع مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد شد.

در نامه پورابراهیمی به حسن روحانی که خانه ملت منتشر کرده، آمده است: احتراما، همانگونه که مستحضرید در جداول شماره (۹) و (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور برای صندوق بازنشستگی فولاد برای ۸۶ هزار نفر از قشر محروم و خدوم کشور که در شرایط کاری بسیار سخت و بیماری زا فعالیت داشته اند، به ترتیب به میزان ۲۵ هزار میلیارد ریال و ۶ هزار میلیارد ریال و جمعا ۳۱ هزار میلیارد ریال تصویب و تاکنون ماهانه مبالغ موضوع جدول شماره (۹) در اختیار بازنشستگان عزیز قرار گرفته است. 

در این نامه تصریح شده است: با توجه به اینکه صندوق مذکور امکان پرداخت حقوق دو ماه بهمن و اسفند و همچنین عیدی بازنشستگان مذکور را ندارد، امید است با توجه به شرایط خاص به وجود آمده و به هر طریق ممکن دستور فرمایید مبالغ مصوب جدول شماره (۱۸) توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار صندوق مذکور قرار داده تا مشکل بازنشستگان فولاد مرتفع شود.

کد خبر 369910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حسین IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    1 0
    باسلام خدا به اقای پورابراهیمی خیر دهد وبه اقای امیری وزاهدی هم همتی عطاکند
  • ماندنی حاتمی HU ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    1 1
    دراین چند سال بازنشستگی ذوب اهن از پرداخت حق وحقوق قانونی خود که طبق اساس نامه هیئت مدیره فولاد بود به باز نشستگان خودداری نموده بن عیدی وخدمات درمان وهمسان سازی حقوق ومطالبات سالهای گذشته و در زمان افزایش حقوق شاغلین به تناسب برای بازنشستگان خودداری نموده است