تخلف‌ها باعث تشدید سیل شد

رییس شورای اسلامی استان مازندران گفت: در تمام طرح‌های تفصیلی استان جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، کوه‌ها و پوشش سبز مدنظر قرار گرفته اما با این وجود گاهی تخلفاتی اتفاق می‌افتد که نحوه اجرای قوانین را زیر سوال می‌برد.

فرزین محمودی پاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سیل اخیر در استان مازندران، بخش شرقی استان که شامل قسمتی از ساری، کیاکلاه و شهرستان سیمرغ می‌شود را درگیر خود کرد و در کیاکلاه تعداد بالایی از روستاها به دلیل سیل خالی از سکنه شده و منازل زیادی تخریب شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون لایروبی معابر شهری و روستایی در دست اقدام است، افزود: با وجود آنکه حجم مشکلات مازندران کمتر از گلستان بود اما خدمات رسانی کامل به مناطق سیل‌زده زمان خواهد برد.

رییس شورای اسلامی استان مازندران با اشاره به اینکه نمی‌توان جلوی سیل را گرفت اما با اطلاع‌رسانی و ایجاد زیرساخت مناسب می‌توان از خسارات آن جلوگیری کرد، تصریح کرد: ساخت و ساز حاشیه رودخانه تجن به بیش از ۲۵ سال پیش بازمی‌گردد و نمونه آن پارک ملل ساری است که دچار سیل شد.

وی با تاکید بر اینکه ازبین رفتن پوشش سبز در طی سال‌ها خسارات سیل را تشدید می‌کند چون جذب آب در خاک پایین می‌آید، ادامه داد: معادن زیادی در جاده هراز دیده می‌شود که سال‌های گذشته با صدور مجوز تخریب کوه ایجاد شده‌اند و همین تخریب‌ها نقش مهمی در ایجاد روان آب‌ها دارد.

محمودی پاتی با اشاره به اینکه قوانینی همچون قانون ماده ۱۰۰ تشدید کننده تخلفات هستند، اضافه کرد: در تمام طرح‌های تفصیلی استان جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، کوه‌ها و پوشش سبز مدنظر قرار گرفته اما با این وجود گاهی تخلفاتی اتفاق می‌افتد که نحوه اجرای قوانین را زیر سوال می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای بالادستی در جلسات متعدد خود با مسئولان استانی خطر این تخلف‌ها را بارها گوشزد کرده‌اند و هم‌چنان این نظارت و مطالبه‌گری را ادامه خواهند داد.

رییس شورای اسلامی استان مازندران درباره کاهش میزان مسافرت نوروزی به استان مازندران به دلیل سیل افزود: مسافران نوروزی مازندران بیشتر بخش مرکز و غرب مازندران را مقصد خود قرار می‌دهند و با توجه به آنکه که سیل در مناطق شرقی اتفاق افتاد، خطری به وجود نیامد و هم‌چنان شاهد حضور مسافران در این استان هستیم.

کد خبر 371542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.