برگزاری رویدادهای بزرگ و کوچک فرهنگی در شهر

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: برای نوروز امسال اجرای ۷۰ برنامه در قالب ۱۰۰۰ رویداد بزرگ و کوچک فرهنگی، تفریحی و اجتماعی در این ستاد برنامه‌ریزی شد که یکی پس از دیگری در حال اجرا است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امسال کمیته فرهنگی تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای برنامه‌های متنوع را از ابتدای اسفندماه آغاز کرد؛ هدف مهم این بود که آیین‌ها، رسوم و سننی که همواره در طول تاریخ مردم شهر و حتی کشور با آن به استقبال نوروز می‌رفتند، بازتولید و بازنمایی شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کمیته فرهنگی تفریحی به طور معمول حول محور برنامه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و تفریحی برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد: امسال سیاست شهرداری این بود که برنامه‌ها را به صورت منطقه‌ای گسترده‌تر کند، در این راستا امسال ۱۱ منطقه شهرداری اصفهان (۱۰ منطقه شهرداری همراه با منطقه ناژوان) به مجموعه برنامه‌های فرهنگی، تفریحی اضافه شد.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به عناوین و زمان اجرای برنامه‌های تدارک دیده شده اظهارکرد: جنگ نوروزی همراه با پخش زنده رادیویی (رادیو اصفهان) سوم تا ۱۰ فروردین در محل ضلع جنوبی پل خواجو اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «صدای بهار» شامل اجرای جشن به همراه نوروزی خوانی، حاجی فیروز و ... در میدان امام حسین (ع) روبه روی جهان نما در حال اجرا است، افزود: ویژه برنامه «گالری شهر» با اجرای فضاسازی در قالب تابلوهای تبلیغات شهر تا ۲۰ فروردین در سطح شهر به استثنای روزهای هشتم و دوازدهم فروردین اجرا خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: در بخش گردشگری ویژه برنامه‌های «گردشگری شبانه چهارباغ» تا ۱۱ فروردین در پیاده راه چهارباغ و «گردشگری نوروزی» تا ۱۱ فروردین در سطح شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در موزه هنرهای معاصر برنامه اهداء اثر گونتر اوکر با عنوان «رقصی چنین میانه میدانم آرزوست»، به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان و نمایشگاه آثار گونتراوکر با عنوان کرنش به حافظ تا ۲۳ فروردین و اجرای چاپ دستی به صورت سیار تا ۱۱ فروردین برپا خواهد بود.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان برگزاری ویژه برنامه های «نوروز با پهلوانان» با اجرای آیین ورزش زورخانه ای تا ۱۱ فروردین، «نوا و بنا» در خصوص اجرای تک نوازی موسیقی تا ۱۶ فروردین، «حموم دومادی» با اجرای نمایش آیینی حمام دامادی تا ۱۶ فروردین و مجلس نقالی تا ۱۶ فروردین را از برنامه های موزه محله علی قلی آقا واقع در خیابان طیب- خیابان آیت الله بیدآبادی- بازارچه علیقلی آقا عنوان کرد.

وی ادامه داد: در موزه عصارخانه شاهی نیز دو برنامه شامل «نوا و بنا» با اجرای تک نوازی موسیقی تا ۱۶ فروردین و «نوروز گویی» شامل گردآوری رسومات نوروز تا ۱۶ فروردین برگزار می شود که علاقمندان می‌توانند به محل این موزه واقع در میدان امام خمینی، بازار قنادها، قبل از سرای مخلص مراجعه کنند.

رشیدی با بیان اینکه در موزه گرمابه دردشت، موزه گرمابه رهنان و خانه شفتی واقع در خیابان مسجدسید تا ۱۲ فروردین خدمات ارائه می‌شود، گفت: در گلستان شهدا ویژه برنامه‌های «عاشقانه‌های نوروز»، «نشانی از بهشتیان» و «قرارعاشقی» برگزار شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات تفریحی و بازی‌های هیجانی در باغ جوان، اجرای تئاتر «طلای رشید» تا ۳۰ فروردین در محل خیابان میر سالن اجتماعات هلال احمر، اجرای تئاتر «پنجه طلا» تا ۲۰ فروردین در مجموعه فرشچیان، اجرای نمایش «قجرالجدید» تا ۳۰ فروردین در محل هنرستان هنرهای زیبا و نمایش «یک حبه نبات» در سالن سوره تا ۱۲ فروردین از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در منطقه ناژوان دو ویژه برنامه «ناژوان بهاری» (استندآپ، خواننده و...) تا ۱۱ فروردین و «ناژوان بهاری» شامل (ایستگاه‌های بازی) تا ۱۶ فروردین اجرا می‌شود، افزود: در محور چهارباغ عباسی جشنواره نوروزی چهارباغ با اجرای زنده گروه‌های موسیقی، اجرای جنگ، تئاتر خیابانی و نوروزی خوانی همچنین گالری بهارانه شامل گالری نقاشی های کودکانه با موضوع نوروز تا ۱۳ فروردین اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای مجموعه تخت فولاد، اظهارکرد: ویژه برنامه نگارستان (معرفی جلوه های هنری و معماری تخت فولاد، نقالی، معرفی مشاهیر، غرفه کودک، گردشگری در تکیه میرفندرسکی تا ۱۱ فروردین، نمایشگاه گنجینه نصف جهان، ایستگاه تخت فولاد در مقبره بابارکن الدین جهت آشنایی با تخت فولاد و مشاهیر آن، نگاه گذر تکایا (جلوه افلاکیان) تا ۱۵ فروردین و ایستگاه نوروزی تا ۱۱ فروردین در این مجموعه در حال اجرا است.

رشیدی با بیان اینکه در ستادهای نوروزی ویژه برنامه‌های جذابی برای استقبال از مسافران نوروزی اجرا شده و در حال اجرا است، تاکید کرد: در محل باغ فدک نیز اجرای برنامه هایی همچون برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات اصفهان، مشاغل خانگی، بازی های تفریحی، کافه، برنامه استیجی (مسابقه، موسیقی، استندآپ و...) و پخش سریال‌های نوروزی تدارک دیده شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در میدان امام علی (ع) ویژه برنامه «عیدانه» با برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی تا ۱۶ فروردین و در پارک کوهستانی صفه برگزاری جشن بهاره، ایستگاه اطلاع رسانی و گردشگری صفه، نمایشگاه اقوام و صنایع دستی و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی به همراه غرفه های فرهنگی تفریحی و ایستگاه ابربازی ها در حال برگزاری است و تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه «ترنم بهاری» در منطقه ۱۳ تا روز ۱۴ فروردین سال جاری برگزار خواهد بود، افزود: در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز جشنواره بادبادک‌ها و جشنواره سبزه‌ها در برج کبوتر اطشاران، ویژه برنامه «آمد بهارجان‌ها» (حاجی فیروز، نوازنده، گروه سرود) تا ۹ فروردین در بوستان‌های لاله، انقلاب، اردیبهشت و فرسان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای باغ غدیر اصفهان، گفت: ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم (ع) روز ۱۲ فروردین و دو ویژه برنامه نمایشگاه نوروز ایام نوروز تا ۱۶ فروردین و «شاباش» در خصوص جشنواره موسیقی نواحی ایران تا ۱۱ فروردین در باغ غدیر برگزار می‌شود.

کد خبر 371522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.