۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود

رییس کل بانک مرکزی از پرداخت چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به سیل زدگان اخیر و پرداخت مابه التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی درپیام اینستاگرامی خود، نوشت: همان گونه که دیروز در مورد آمادگی سیستم بانکی برای مساعدت و همراهی با هموطنان سیل زده تاکید کردم امروز در جلسه هیئت وزیران در حضور ریاست محترم جمهور، موضوع کمک ها و اقدامات دولت، برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به اموال، دارائی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مردم مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد علاوه بر کمک‌های بلاعوض دولت جهت تعمیرات و احداث واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی در جریان سیل اخیر و نیز بازسازی و احیای اراضی کشاورزی و واحدهای تولیدی زیربخش‌های کشاورزی وام و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یابد.

رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: رقم این تسهیلات بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآورد می شود و طبعا مابه التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت تقبل و پرداخت خواهد شد.

همتی گفت: اطلاعیه مشترک منتشره از جانب شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و شورای کانون بانک های خصوصی مبنی بر آمادگی بانک‌ها در همراهی با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی قابل تقدیر است و امیدوارم هرچه سریع تر آغاز شود.

کد خبر 371476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.