افزایش دبی آب پل اورگان را تهدید می‌کند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: روز گذشته در پل بابا محمود مشکلاتی ایجاد شد که با همکاری های مسئولان شهرستان فلاورجان رفع شد و خوشبختانه مشکل خاصی در پل های اصفهان نداشتیم و در حال حاضر فقط به دلیل دبی بالای آب نگران پل اورگان هستیم.

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت پل ها در اصفهان پس از بالا آمدن آب اظهار کرد: از دیروز که بحث بالا آمدن آب مطرح شد فعالیت های گسترده ای را در سطح استان برای حفاظت پل ها، همکاران آغاز کردند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: در اولین پل تاریخی استان که پل اورگان در شهرستان چادگان است با مشکلاتی مواجه شدیم که خوشبختانه با ورود به موقع خطر رفع شد چرا که باد و طوفان باعث شده بود یک کانکس وارد آب شود و جلو دهانه ها را بگیرد و مشکلاتی را ایجاد کند.

وی افزود: امروز دبی آب در این منطقه افزایش پیدا می کند و باید پایش کنند و گرفتگی ها رفع شود تا مشکلی ایجاد نشود و مسئولان برای کنترل و پایش مستقر هستند و در حال حاضر در آن منطقه با افزایش بیش از حد دبی آب روبرو هستیم چرا که این پل قبل از سد زاینده رود قرار دارد.

الهیاری درباره بقیه پل های تاریخی گفت: از دیروز بعد از ظهر که بحث افزایش سطح آب مطرح شد، برای پل های تاریخی شهرستان فلاورجان و اصفهان تدابیر لازم انجام شد و ستاد مدیریت تلاش های خوبی برای مهار سیل وحفظ و حراست پل ها در دستور کار قرار خود قرار داد.

 مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: البته روز گذشته در پل بابا محمود نیز مشکلاتی ایجاد شد که با همکاری های مسئولان شهرستان فلاورجان رفع شد و خوشبختانه مشکل خاصی در پل های اصفهان نداشتیم و در حال حاضر فقط به دلیل دبی بالای آب نگران پل اورگان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خارج از زاینده رود در گلپایگان مواردی را داشتیم که رفع شد و پیش بینی های خوبی صورت گرفته است و فکر می کنم برای پل های شرق اصفهان نیز مشکل خاصی نداشته باشیم چرا که بحث آب در اصفهان بسیار خوب مدیریت شد.

کد خبر 371439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.