تخریب ۲ واحد مسکونی در گلپایگان/بحران مدیریت شد

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان با مشکل خاصی روبه رو نبودیم و آبگرفتگی‌های جزیی را شاهد بودیم که با تلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌های در حال رفع آن هستیم و کوچک‌ترین مسئله‌ای را به سرعت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، یارمحمدیان فرماندار گلپایگان امروز(چهارشنبه) در ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به بارش‌های دو روز اخیر و حوادث آن اظهار کرد: قبل از آنکه سیل و بحرانی در کشور اتفاق بیافتد، شورای مدیریت بحران در چهارم فروردین ماه با حضور ۴۰ نفر از مدیران و کارشناسان ادارات شهرستان تشکیل و پیش‌بینی‌های لازم برای موقعیت احتمالی بحران در شهرستان اندیشیده شد.

وی افزود: در شهرستان گلپایگان با مشکل خاصی روبه رو نبودیم و آبگرفتگی‌های جزیی را شاهد بودیم که با تلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌های در حال رفع آن هستیم و کوچک‌ترین مسئله‌ای را به سرعت پیگیری خواهیم کرد.

بانک‌ها آمار کمک‌ نقدی مردم را به هلال احمر اطلاع دهند

حمیدرضا کریمیان، رییس جمعیت هلال احمر گلپایگان با بیان این‌که برای جمع آوری کمک‌ها هماهنگی‌هایی با بسیج، کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته که مردم وجه نقد، مواد شوینده، لوارم بهداشتی، پتو و انواع کنسروجات برای سیل زدگان گلستان اهدا کنند، اظهار کرد: مردم بیشتر پول نقد کمک می‌کنند و برای داشتن آمار کمک های نقدی مردم شهرستان، بانک‌ها همکاری لازم را با هلال احمر انجام دهند. 

وی با بیان این‌که تا کنون کالاهای قابل توجهی جمع آوری نشده که بتوانیم اعزامی داشته باشیم، گفت: سه پایگاه جمعیت هلال احمر به صورت آماده باش برای کمک به مردم روستاها بسیج هستند و تاکنون سرکشی‌هایی صورت گرفته و با دهیاران هماهنگ هستیم.

۱۱۰۰ مسافر تاکنون در هشت مدرسه شهرستان اسکان یافتند

مصطفی مهدیان، مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با بیان این‌که از ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ تا ششم فروردین ماه ۲۰۷ خانوار با جمعیت یک هزار و صد نفر در هشت مدرسه شهرستان اسکان یافته‌اند و مشکلی برای مسافران اتفاق نیافتاده است، اظهار کرد: تعدادی مدرسه در شهر گلشهر و گوگد برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است.

 منازل مددجویان بیمه حوادث هستند

عباسعلی لچینانی، مدیر کمیته امداد گلپایگان با بیان این‌که یک پایگاه در بازار شهر گلپایگان برای جمع آوری کمک به سیل زدگان استان گلستان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با مساعد شدن شرایط جوی پایگاه‌های دیگری برای جمع آوری کمک‌های مردمی در میادین اصلی شهر برپا خواهد شد.

وی گفت: ۱۴۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد بیمه حوادث هستند و اگر منازل آنها تخریب شود می‌توانند خسارت دریافت کنند.

غلامرضا امینی، رییس مسکن و شهرسازی گلپایگان همچنین اظهار کرد: خاکریز سیل بند مسکن مهر نیاز به اصلاح دارد که در روزهای آینده با همکاری شهرداری‌ها و شرکت سهامی ترمیم خواهد شد.

تخریب ۲ واحد مسکونی خالی از سکنه در گلپایگان

بهرام زاهد، مدیر خدمات شهری شهرداری گلپایگان گفت: دو منزل قدیمی و خالی از سکنه در خیابان‌های طالقانی و امام حسن مجتبی شهر گلپایگان براثر بارش‌های اخیر کاملا تخریب شده است البته آبی که با فشار وارد مجتمع یاسر در مسکن مهر شده بود تخلیه شده است.

وی گفت: پنج دستگاه خودروی سنگین و پنج دستگاه سبک تمام آبگرفتگی‌های سطح کوچه‌ها و معابر شهر را تخلیه کردند.

۷۹.۵ میلیمتر بارش در شهرستان به ثبت رسیده است

سید مهدی حسینی، رییس اداره هواشناسی گلپایگان با بیان اینکه در دو روز گذشته میزان ۷۹.۵ میلیمتر بارش در شهرستان به ثبت رسیده، اظهار کرد: در سال زراعی جاری تاکنون نیز ۳۴۷.۴ میلیمتر بارش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه هوای شهرستان ابری و قسمتی آفتابی پیش بینی شده است، افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ضعیفی در روزهای آینده در شهرستان است.

رییس اداره هواشناسی گلپایگان با بیان این‌که سرمازدگی بهاره با توجه به نوسانات دمایی و بارش‌ها در اردیبهشت ماه برای محصولات کشاورزی پیش بینی شده است، گفت: ایستگاه هواشناسی در غرب شهرستان نداریم و برای تجهیز دستگاه‌ها ۳۵ میلیون تومان اعتبار نیاز است البته در صورتی که فرمانداری هزینه آن را برعهده بگیرد مکان آن از سوی سازمان دهیاری‌ها در اختیار هواشناسی قرار می‌گیرد.
 

کد خبر 371425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.