احتمال تشکیل سیلاب‌های وسیع تر وجود دارد

لنجان- رییس شورای اسلامی شهر باغبادران گفت: از آنجایی که در بارش های اخیر زمین تا حدودی سیراب شده در موج بعدی احتمال تشکیل سیلاب‌های وسیع تر وجود دارد و با توجه به اخبار و گزارشات ارایه شده در خصوص موج بعدی بارندگی که قوی تر از موج قبلی است قطعا احتمال وقوع حوادث بیشتر وجود دارد.

حجت الله امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان اینکه براساس گزارشات ارایه شده میزان بارش دو روز گذشته در شهر باغبادران و حومه دو برابر بارش در شهر اصفهان بود، اظهار کرد: جریان مداوم و آهسته بارش همچنین خشکی زمین، پیش بینی ها و تدابیر اتخاذ شده و حضور به موقع نیروهای اجرایی، خدماتی و ایمنی شهرداری باغبادران مانع بروز مشکلات بزرگ در این شهر ساحلی شد.

وی افزود: بررسی مسیرهای عبور سیلاب و رفع موانع در روزهای گذشته، هدایت سیلاب‌ها به مسیرهای از پیش تعیین شده، مسدود کردن مسیرهای پر خطر در سیلاب‌های قبلی، حضور مدیران و مسئولان مرتبط، بسیج همه نیروهای تصیم گیر و تصمیم ساز و خدماتی و ایمنی، تخلیه ویلاها، تخلیه پل وشمندجان از سیل آوردهایی از قبیل شاخه و تنه درختان و در نهایت پیش بینی مراکز اقامتی و اسکان اضطراری و همچنین اطلاع رسانی دایمی و ارایه توصیه های ایمنی به شهروندان از جمله اقدامات پیشگیرانه ای بود که در روزهایی که احتمال وقوع بحران وجود داشت در شهر باغبادران به خوبی انجام گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: ریزش ترانشه های موجود در شهر در خیابان ابوذر غفاری، جاده وشمندجان به مورکان، ریزش دیوار و سقف در چند نقطه از شهر به ویژه بافت فرسوده و مخروبه های شهری و منحرف شدن تعدادی خودرو از جاده اصلی منحرف که در معرض سقوط بودند و ... از جمله حوادث بارش های دو روز گذشته بود که با انجام اقدامات به موقع خسارتی را در برنداشتند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در بارش های اخیر زمین تا حدودی سیراب شده در موج بعدی احتمال تشکیل سیلاب‌های وسیع تر وجود دارد و با توجه به اخبار و گزارشات ارایه شده در خصوص موج بعدی بارندگی که قوی تر از موج قبلی است قطعا احتمال وقوع حوادث بیشتر وجود دارد.

امینی اضافه کرد: با توجه به تجربه ناشی از حوادث اخیر که در رسانه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است از شهروندان باغبادران درخواست می‌شود با بررسی نقاط حادثه خیز در مالکیت های خود به ویژه در منازل قدیمی و اطلاع رسانی نقاط در معرض خطر به شهرداری و تذکر به همسایگان در کاهش خطرات و خسارت ها همراهی و مشارکت لازم را داشته باشند تا با اقدامات پیشگیرانه در بارش های پیش رو نیز با حوادث و چالش های جدی مواجه نشویم.

کد خبر 371396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.