تحقق شعار "رونق تولید" اشتغال جوانان و کاهش وابستگی به خارج را به دنبال دارد

سمیرم- نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم شعار سال را عملیاتی کنیم هم جوانان ما می‌توانند شغل داشته باشند و هم وابستگی ایران به کشورهای دیگر کمتر خواهد شد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۸ به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: سال ۱۳۹۸ توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده که می‌توان گفت این موضوع در راستای شعار سال های گذشته در حوزه اقتصاد کشور است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به رویکرد آمریکا بر روی مسائل اقتصادی و فشار آن ها بر کشور در حوزه کار و معیشت مردم و همچنین با شرایطی که در حوزه ارز و تبادلات بانکی به وجود آمده است عمل به این شعار تنها راه ایستادگی و خودکفایی است.

وی با اشاره به خودکفایی کشور در صورت راه اندازی صنایع در کشور افزود: تحقق این موضوع موجب می شود تا محصولات را با قیمت کمتر از قبل به بازار عرضه کنیم و قیمت تمام شده برای مصرف کننده را کاهش دهیم.

سلیمی با اشاره به صادرات نفت اظهار کرد: یکی از بهترین جایگزین های نفت برای بهبود چرخه اقتصاد در کشور تولید و استفاده از محصولات با کیفیت و برند داخلی است که این کار موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی همچون ژاپن، فرانسه، مالزی، کره جنوبی و ویتنام بدون وابستگی به خارج کشور از تولیدات خود استفاده کردند که این امر موجب بهبود و حتی صادرات محصولات تولیدی آن ها به سراسر دنیا شده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ایران در زمینه صنایع دفاعی و نظامی پیشرفت های خوبی داشته است ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌هایی که در حوزه صنایع موشکی وجود دارد، اما در این حوزه موفق عمل کرده ایم حال اگر بخواهیم در صنایع دیگر ورود پیدا کنیم با پیچیدگی کمتری به تولیداتی با کیفیت خواهیم رسید.

وی گفت: اگر بتوانیم شعار سال را عملیاتی کنیم هم جوانان می‌توانند شغل داشته باشند و هم وابستگی به خارج از کشور کمتر خواهد شد.

سلیمی همچنین با اشاره به افزایش قیمت ارزهای خارجی در کشور اضافه کرد: در صورت اجرایی شدن شعار سال ۱۳۹۸ قطعا صادرات برای تولیدکنندگان ارزش افزوده مناسبی همراه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص نحوه عملیاتی شدن سال رونق تولید در سمیرم تصریح کرد: شهرستان سمیرم یکی از قطب های تولیدی استان اصفهان است که در بخش کشاورزی و معدن می‌تواند رشد خوبی داشته باشد.

سلیمی یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه ارتباطی با استان های همجوار انجام شده است که در سال جدید به بهره برداری خواهد رسید و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات فراوان زیرساختی برای تولیدات شهرستان افزود: صنایع دستی همچون گلیم، نمد، جاجیم و  محصولات بی‌نظیر گیاهان دارویی و همچنین فراورده های دامی این شهرستان می‌تواند کمک خوبی در حوزه رونق تولیدات شهرستان داشته باشد.

کد خبر 370891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.