راضی به تجزیه استان نشویم

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: راضی به تجزیه استان نشویم بلکه با ایجاد همدلی و وحدت، شور و شعف و انسجام استانی را به مردم خود در آستانه سال نو هدیه کنیم.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح اخیر مطرح شده در مجلس در مورد تفکیک استان اصفهان و ایجاد استان اصفهان شمالی گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های ارزشمند کشور است و همه باید در راستای انسجام آن تلاش کنیم و در جهت رشد و بالندگی همه شهرها و روستاهای آن برنامه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: شهرستان کاشان نیز یکی از شهرستان‌های پر افتخار و ارزشمند استان است که نقش بی‌بدیلی در توانمندی استان داشته و به عنوان یکی از ستون های مستحکم به شمار می رود.

عابدی افزود: همه شهرستان‌ها ازجمله کاشان، گلپایگان، اردستان، نایین، فریدن، سمیرم و سایر شهرستان‌ها باید همچنان با قوت بدنه اصلی و پیکره واحد استان را تقویت نموده و از باب گله مندی برای کاستی‌ها و مشکلاتی که مرکز استان در آن دخیل نیست، بحث تجزیه استان را مطرح نکنند که این روش خود زنی باعث تضعیف همه خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: لازم است به نیازهای هر شهرستان توجه کافی مبذول شود؛ به ویژه بحث تمرکز زدایی که همیشه مورد نظر مردم شریف و عزیز شهرستان‌های دور دست و مورد اعتراض نمایندگان معزز آنها بوده و همواره از این امر گله داشته و مشکلات مردم در ایاب و ذهاب به مرکز استان برای انجام امور اداری را به عنوان مشکل اصلی مردم حوزه انتخابیه خود به دولت تذکر دادند که باید جدی گرفته شود.

عابدی افزود: استاندار محترم که جدیدا سکان استانداری اصفهان را در دست گرفته است باید به این مهم واکنش مثبت نشان دهد و با اجرای طرح‌های فوری با واگذاری اختیارات به شهرستانها و گسترش خدمات دولت الکترونیک به عنوان یک استان کم تردد در سیستم های اداری الگوی مناسبی حتی برای سایر استانهای کشور ارائه دهد تا با رفع نگرانی مردم عزیز این شهرستان‌های توانمند و ارزشمندی که مایه مباهات استان است، باب همدلی و وحدت استان گشوده بماند.

 وی یادآوری کرد: همانطور که در سال گذشته وحدت نمایندگان استان به خصوص همراهی نماینده محترم مردم شریف کاشان در دفاع از حقوق قانونی و شرعی استان رقم خورد و زبانزد خاص و عام گردید، این وحدت مثال زدنی که باعث دلگرمی مردم شریف استان اصفهان شد، باید همچنان استمرار یابد.

نماینده مردم اصفهان گفت: من از آقای دکتر سعادتی نژاد که در تمام طرح‌های استانی همراه ما بوده‌اند و سایر نمایندگان که طرح را امضا کرده و در تمام مراحل دفاع از حقوق استان متحد و حامی مردم استان بوده اند که در خور تقدیر است و همچنین از استاندار دانشمند اصفهان انتظار دارم در ابتدای سال ۹۸ با تشکیل جلسه مشترک و بررسی پیشنهادها و تقویت دولت الکترونیک و افزایش اختیارات شهرستان‌ها برای کاهش تردد مردم به اصفهان جهت امور اداری، نظرات مردم و نمایندگان محترم را تأمین کنند.

وی افزود: همچنین نمایندگان عزیز ارائه دهنده طرح تجزیه استان با استرداد آن از هیأت رئیسه فضای وحدت، همدلی و ایجاد شور و شادی را در شروع سال نو به مردم استان هدیه کنیم، زیرا وحدت نمایندگان استان و انسجام آن مهمترین ظرفیت رفع مشکلات است.

کد خبر 370795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.