دستورالعمل تعرفه خدمات سرپایی دارویی ابلاغ شد

دستورالعمل تعرفه خدمات سرپایی دارویی در داروخانه‌های دولتی و خصوصی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دستورالعمل تعرفه خدمات سرپایی دارویی در داروخانه‌های دولتی و خصوصی که به تأیید سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است، توسط پیرصالحی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

متن این دستورالعمل به این شرح است:

به استناد بند ۱۵ ماده یک قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب سال ۱۳۶۷ تعرفه خدمات سرپایی داروخانه‌های دولتی و خصوصی به این شرح تعیین و ابلاغ می‌شود:

۱. تعرفه خدمات دارویی به ازای هر قلم دارو در نسخه مطابق ۰.۰۸ کای حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی تعیین می‌شود. این تعرفه تا سقف سه قلم دارو در هر نسخه قابل دریافت می‌باشد. در شب و ایام تعطیل ۱۰ درصد به آن اضافه می‌شود.

۲. تعرفه خدمات دارویی برای داروهای بدون نسخه (OTC) به ازای هر قلم دارو معادل ۰.۰۱۵ کای حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی تعیین می‌شود. این مبلغ تا سقف سه قلم دارو بدون نسخه برای هر بیمار قابل دریافت می‌باشد.

محاسبه تعرفه خدمات دارویی در بخش خصوصی بر مبنای کای بخش خصوصی و در بخش دولتی بر مبنای کای بخش دولتی خواهد بود.

همه داروخانه‌ها ملزم به رعایت این دستورالعمل بوده و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر حسن انجام آن نظارت خواهند کرد.

کد خبر 370792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.