از ساخت دستگاه برگشت آب در صنایع و کارخانه‌ها تا درگذشت پیشکسوت تعزیه ایران

شهرستان برخوار در سال ۹۷ بستر حوادث مختلفی بود؛ در ادامه از ساخت دستگاه برگشت آب در صنایع و کارخانه‌ها همچنین مرگ پیشکسوت تعزیه ایران تا ثبت حمام تاریخی دستگرد در فهرست آثار ملی و ... را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، سال گذشته شهرستان برخوار شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و کشاورزی  بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای اصفهان) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

ساخت دستگاه برگشت آب در صنایع و کارخانه‌ها توسط مخترع جوان برخواری

مریم اسماعیلی، مخترع جوانی که با ساخت دستگاهی برای برگشت آب در صنایع و کارخانه‌ها و تولید محلولی برای حذف بو، گام موثری برای استفاده بهینه از آب برداشته است، اظهار کرد: فضای کم دستگاه، اتوماتیک بودن و نیاز نداشتن به اپراتور و بازگشت آب به چرخه مصرف غیر شرب و استخراج فلزات آب و استفاده دوباره آن در صنایع از ویژگی‌های دستگاه است.

جذب و توسعه گردشگری در شهرستان‌ها با غرفه در چهل ستون اصفهان

فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از رویکردهای جدید در توسعه گردشگری استان اصفهان، معرفی ظرفیت و توانایی‌های شهرستان‌ها در مرکز استان اصفهان است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در باغ موزه چهلستون اصفهان که یکی از مقاصد مهم گردشگران در اصفهان است، ‌هر روز هنرمندان و تولیدکنندگان یکی از شهرستان‌هایی که دارای ظرفیت و توانایی گردشگری، تاریخی و تولیدات محلی هست برای معرفی شهرستان و توانایی‌های خود غرفه‌ای دایر می‌کنند.

خدمت رسانی در مناطق محروم

علیرضا فرزانه خو، داندانپزشک و مسئول گروه دندانپزشکی سیار گفت: از سال ۸۳ تاکنون علاوه بر اینکه در تمامی نقاط محروم اصفهان رفته‌ایم در ۱۰ استان دیگر کشور طرح خدمات دندانپزشکی رایگان را با ۱۹ یونیت دندانپزشکی اجرا کرده‌ایم.

این گروه تمامی خدمات داندپزشکی شامل کشیدن دندان، عصب کشی، پرکردن، ‌ترمیم، جرم گیری و گرافی دندان را انجام می دهند. تا قبل از سال ۱۳۸۸ آمار دقیقی از خدمات این گروه ثبت نشده و از سال ۱۳۸۸ تاکنون به بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر خدمات دهی و افزون بر ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

تیم کبدی دولت آباد اصفهان قهرمان مسابقات کبدی جوانان کشور

تیم کبدی دولت آباد که چند سالی است نماینده استان اصفهان در مسابقات کبدی است در  چهاردمین دوره مسابقات کبدی جوانان پسر قهرمانی کشور مقام قهرمانی را کسب کرد و تیم استان گلستان دوم و تیم‌های سیستان و بلوچستان و همدان به صورت مشترک عنوان سومی را کسب کردند.

اگر بارش‌های اردیبهشت نبود در خرداد آب شرب نداشتیم

محمد حاج رسولیها، معاون وزیر نیرو در دیدار با مردم شهرهای شهرستان برخوار و بازدید و بررسی چهار ساعته مشکل کمبود آب در برخوار گفت: اگر بارش‌های در اردیبهشت و خرداد نبود این روزها آب شرب کمتر از دو ساعت در روز هم نداشتیم.

پیشکسوت تعزیه ایران در گذشت

مرحوم استاد حسین طاهری خورزوقی، پیشکسوت تعزیه ایران که در سال ۱۳۴۰ در شهر خورزوق متولد و از هفت سالگی تعزیه خوانی را آغاز کرده بود در ۲۱ خرداد و آخرین روزهای ماه مبارک رمضان به دیدار معبود شتافت.

جوان‌ترین فرماندار کشور در برخوار معرفی شد

در آیینی سیدحمیدرضا طباطبایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان طی حکمی از سوی استاندار، محمد حسن قمی را  به عنوان سرپرست فرمانداری برخوار معرفی و از تلاش‌های اسفندیار تاجمیری قدردانی کرد.

کمک بیش از ۸ میلیارد ریالی برخواری‌ها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد

محمود سلطانی، معاون فرماندار برخوار گفت: در جشن گلریزان و همایش خیران شهرستان برخوار بیش از هشت میلیارد ریال برای آزادی ۳۷ نفر زندانی جرائم غیر عمد نفقه و مهریه جمع آوری شده است.

دونده برخواری در مسابقات تونس دو مدال نقره و برنز کسب کرد

وحید علی نجیمی خورزوقی در مسابقات بین المللی تونس  دو مدال نقره و برنز کسب کرد. این دونده که همراه با تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان در کشور تونس در بخش کم بینایان شرکت کرد در ماده ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر، ‌مدال‌های نقره و برنز را کسب کرده است.

بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محله در کشور نیازمند بازآفرینی شهری

هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در بازدید از بافت های فرسوده شهرستان برخوار گفت:‌ بیش از دو هزار و ۷۰۰ محله در بیش از ۱۴۱ هکتار از بافت شهری کشور نیازمند بازآفرینی شهری است.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد از جمعیت شهری کشور که  ۲۰ میلیون نفر را شامل می شود در بافت های جامعه هدف باز آفرینی شهری زندگی می کنند.

اختصاص اعتبار برای مطالعات بلوار پیامبر اعظم در برخوار

امیر امینی، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از ابلاغ اعتبار برای مطالعات طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) از دولت آباد به کمربندی شرق اصفهان خبر داد و گفت: طرح ۲۹ کیلومتری مسیر پیامبر اعظم نزدیک ۱۰ سال پیش کلنگ زنی شده که بخشی از آن زیر سازی شده، ‌بخشی نیازمند زیر سازی است و بخشی هم نیازمند آزادسازی و زیرسازی است.

اختصاص اعتبار برای تکمیل فاز نخست خانه معلم در برخوار

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص اعتبار برای تکمیل فاز نخست مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان (خانه معلم) شهرستان برخوار خبر داد و گفت: برای تکمیل فاز نخست مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌دهد.

مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان (خانه معلم) سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شده و زیرسازی و سفت کاری آن انجام شده است و ۴۰درصد پیشرفت فیزکی دارد.

سومین مدیر زن در شهرستان برخوار معرفی شد

محسن نیرومند، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان منیره عامری را  به عنوان سرپرست اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی برخوار معرفی و از تلاش های کریم علی نقی تجلیل کرد.

افتتاح  نخستین موسسه سینمایی در شهرستان برخوار

نخستین موسسه سینمایی با مجوز رسمی فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضایی بیش از ۱۰۰ متر مربع با هزینه افزون بر ۲۰۰ میلیون ریال راه اندازی شد. این موسسه سینمایی در راستایی ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان برخوار، کلاس و دوره‌های بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، فن بیان، عکاسی، تدوین، ‌فیلمبرداری، گریم و صدابرداری برگزار می‌کند.

استقبال از دو نونهال قهرمان کاراته کای برخواری

این دو نو نهال قهرمان در پنجمین دوره رقابت های کاراته آسیا با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره برای کشور افتخار آفرینی کردند.

در پنجمین دوره رقابت های کاراته آسیا تینا فتاحی و یکتا داوری در رقابت های کومیته نونهالان مدال طلا و در رقابت های کاتای تیمی مدال نقره را کسب کردند.

افتتاح  سالن ورزشی پیامبر اعظم (ص) ‌ در شهر سین برخوار

این سالن در زمینی با مساحت یک هزار و ۱۵۲ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال، با مشارکت شهرداری سین و اداره تربیت بدنی طی سه سال به بهره برداری رسید. زمین این سالن از طرف شهرداری و شورای شهر سین با هزینه سه میلیارد ریال اهدا شده است.

کلنگ زنی دو فضای آموزشی در شهرستان برخوار

در آیینی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه شهر خورزوق و آموزشگاه شش کلاسه شهر سین برخوار کلنگ زنی شد.

مدرسه خورزوق در زمینی با سه هزار و ۵۲۶ متر مربع مساحت، از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر خورزوق  با بیش از سه میلیارد ریال هزینه اهدا شده است و قرار است با هزینه خیر حدادی طی یکسال احداث شود.

کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات هلال احمر در منطقه صنعتی دولت آباد

این پایگاه هلال در زمینی بامساحت  ۶۸۰ متر مربع به ارزش چهار میلیارد ریال با کمک خیران و شهرداری و شورای اسلامی شهر دولت آباد اهدا شد. پایگاه هلال احمر منطقه صنعتی دولت آباد با ۴۰۰ متر مربع زیر بنا در دو طبقه احداث می‌شود و قرار است فاز نخست آن توسط امیر مظاهری از خیران نیک اندیش طی یک سال ساخته شود.

افتتاح دفتر پلیس راهنمایی و رانندگی در حبیب آباد برخوار

همزمان با هفته نیروی انتظامی دفتر پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش حبیب آباد برخوار راه اندازی شد.

افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی در برخوار

برای نخستین بار در کشور مرکز آموزش جوار کارگاهی در صنعت تولید آجر در شهرستان برخوار افتتاح شد. برای راه اندازی مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت آجر در سه بخش آموزش، کارگاه و آزمایشگاه بیش از ۵ میلیارد ریال از بخش خصوصی هزینه شده است.

جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در برخوار

محمد خلیلی پیر، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب، با هدف آموزش ۵۰۰ هزار دانش آموز در کشور برگزار شد.

ثبت حمام تاریخی دستگرد در فهرست آثار ملی کشور

سید محسن تجویدی، شهردار دستگرد برخوار گفت: حمام تاریخی شهر دستگرد به شماره ۳۲۰۶۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید.

وی افزود: متاسفانه در گذشته اقدامات غیرکارشناسی در این حمام انجام گرفته و حتی حوض آن تخریب شده است.

رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب نویسندگان شهرستان برخوار

با حضور امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از ۴۰ عنوان کتاب نویسندگان برخوار در ۴۰ سال گذشته و تابلوی پنج شهید مدافع حرم شهرستان برخوار رونمایی شد.

کد خبر 370769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.