۱۰ فیلم پرفروش سینمای ایران در سال ۱۳۹۷

سینمای ایران در یک سال گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بود؛ از وضعیت اکران فیلم‌ها و اعتراض‌هایی که به همراه داشت تا برگزاری جشنواره فیلم فجر همه و همه بر دیده شدن فیلم‌ها اثر گذاشتند.

به گزارش ایمنا، برگزاری جام جهانی فوتبال در سالن‌های سینمایی و بی‌رونقی در ایام ماه مبارک رمضان و محرم و صفر نیز مزید برعلت شد. در سال ۹۷ بیش از ۶۰ فیلم روی پرده سینماها رفتند و در نهایت رقم فروش یک سال سینمای ایران به عدد ۲۴۲ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان رسید.

هرچند افزایش قیمت بلیت‌ها و رقم‌هایی را که به عنوان پرفروش‌ترین بیان می‌شود به افزایش مخاطب نمی‌توان نسبت داد، اما به هر حال برای سینمای رنجور امروز این آمار و ارقام نشان از آن دارد که سینما هنوز زنده است و می‌تواند نفس بکشد.

"هزارپا" ساخته ابوالحسن داوودی که تیرماه سال ۹۷ به روی پرده سینماها رفت بعد از ۳۶ هفته موفق شد در مجموع به رقم ۳۸ میلیارد تومان برسد. نسخه خانگی این فیلم نیز با حرف و حدیث‌های بسیار در روزهای پایانی سال وارد بازار شد.

"مصادره" نخستین تجربه فیلمسازی مهران احمدی با بازی رضا عطاران و بابک حمیدیان در رتبه دوم قرار گرفت و درمجموع ۱۵ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان فروش را به نام خود ثبت کرد.

"لاتاری" سومین ساخته محمدحسین مهدویان که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از کلی سروصدا و جنجال به اکران نوروزی رسید، در مجموع به رقم فروش ۱۴ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان رسید.

"تگزاس" ساخته مسعود اطیابی در رتبه چهارم این جایگاه نشست. این فیلم ۱۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت.

"به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی کیا نیز در زمره آثاری بود که در نوروز اکران شد و موفق شد رقم ۱۳ میلیارد و ۵۲ میلیون تومان را به نام خود ثبت کند.

"مغزهای کوچک زنگ زده" فیلم تحسین شده هومن سیدی ۱۲ میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان فروش داشت.

"قانون مورفی" ساخته رامبد جوان اما ۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشته است و همچنان روند اکران این فیلم در برخی از سینماها ادامه دارد.

"لونه زنبور" ساخته برزو نیک‌نژاد نیز با بازی محسن کیایی و پژمان جمشیدی امسال موفق به فروش ۹ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومانی شد و همین انگیزه‌ای شد تا سازندگان این اثر به سراغ ساخت فاز دوم فیلم نیز بروند.

"فیلشاه" ساخته هادی محمدیان تنها انیمیشنی است که توانست در لیست ۱۰ فیلم پرفروش سال قرار بگیرد و مبلغ هفت میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان را به نام خود به ثبت برساند.

"لس آنجلس، تهران" ساخته تینا پاکروان با بازی پرویز پرستویی که پس از مدت‌ها باعث شد تصویر او بار دیگر به روی پرده سینماها برود، هفت میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان فروش داشت.

کد خبر 370717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.