ذوب آهن ۲- استقلال خوزستان صفر/پایان سال با خیال آسوده

تیم فوتبال ذوب آهن با پیروزی برابر استقلال خوزستان سال ۹۷ را با کسب ۳ امتیاز و ایجاد حاشیه امنیت به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ذوب آهن و استقلال خوزستان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر صفر ذوب آهن به پایان رسید.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال خوزستان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: حدود ۲۰۰ نفر

گل‌ها: ارسلان مطهری (دقایق ۴۰ و ۷۱) برای ذوب آهن

اخطار: وحید محمدزاده (دقیقه ۲۱)، کریستین اوساگوانا (دقیقه ۴۵) و قاسم حدادی فر (دقیقه ۹۰) از ذوب آهن- وحید خشتان (دقیقه ۳۲)،  مهرداد پورابوالقاسم (دقیقه ۷۰) از استقلال خوزستان

ذوب آهن: رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم زاده، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، علیرضا چراغعلی (۴۶- قاسم حدادی فر)، مهران درخشان‌مهر (۷۴- محمدرضا عباسی)، محمدرضا حسینی، ارسلان مطهری و کریستین اوساگوانا (۵۶- زبیر نیکنفس)

سرمربی: علیرضا منصوریان

استقلال خوزستان: فرزین گروسیان، میثم کریمی، سید ساسان شیرمردی، رضا نعامی(۶۸- ناصر قلاوند)، مهرداد پورابوالقاسم، وحید حمدی‌نژاد (۸۲- حسین پور حمیدی)، مصطفی کیانی، مجتبی رمضانی، وحید خشتان، رامین داوودی و رضا درویشی (۵۶- سعید زارع)

سرمربی: کریم قنبری

داور: علیرضا فغانی

شرح بازی:

ذوب آهن پس از دو پیروزی روحیه بخش در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف تیم قعرنشین جدول می‌رفت که امید داشت با کسب سومین پیروزی پیاپی در آخرین بازی سال ۹۷ یک رده در جدول صعود کند و با افزایش اختلافش با ناحیه سقوط به ۸ امتیاز، تا حدود زیادی خیال خود را بابت بقا در لیگ راحت کند. ذوبی‌ها که در خانه برابر تیم قعرنشین قرار گرفته بودند بازی را خوب آغاز کردند و از همان ابتدا روی دروازه مهمان فشار آوردند، ذوبی‌ها البته یکی دو موقعیت خیلی خوب هم به حریف دادند و شانس آوردند دروازه‌شان باز نشد. حملات ذوب آهن بالاخره در اواخر نیمه نخست نتیجه داد و روی تیزهوشی ارسلان مطهری، ذوب آهن گل برتری را به ثمر رساند تا برنده به رختکن برود و استقلال نیز از لاک دفاعی بیرون بیاید.

در نیمه دوم استقلال خوزستان که نمی‌خواست دست خالی فولادشهر را ترک کند چاره‌ای جز جلو کشیدن نداشت اما منصوریان با به زمین آوردن حدادی‌فر خط هافبک تیمش را قوی‌تر کرد و ذوب موفق شد بازی را به خوبی به نفع خود کنترل کند. میزبان در اواسط نیمه نخست با به ثمر رساندن گل دوم تا حدود زیادی خیال خود را بابت پیروزی راحت کرد هرچند در چند صحنه حتی می‌توانست اختلاف را بیشتر کند و پیروزی "دم عیدی" ذوب آهن را شیرین‌تر کند.

ذوب آهن با این پیروزی ۲۱ امتیازی شد و با توجه به تساوی نفت آبادان برابر پیکان، یک رده در جدول صعود کرد و حالا با منطقه سقوط اختلاف ۸ امتیازی پیدا کرده است. بدین ترتیب در پایان هفته بیست و دوم و در حالی که ۸ بازی باقی مانده است خیال ذوب آهن تا حدود زیادی بابت سقوط نکردن آسوده شده است، البته قطعاً پتانسیل این تیم حضور در جمع مدعیان در این فصل بود و نه بقا در لیگ!

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۴۰- ذوب آهن) - ارسال بلند به پشت مدافعان استقلال خوزستان با تیزهوشی مطهری او را در موقعیت تک به تک قرار داد و ضربه تمام کننده او دروازه استقلال خوزستان را باز کرد.

۰-۲ (۷۱- ذوب آهن) - در حرکتی مشابه گل اول، باز هم مطهری پشت مدافعان استقلال خوزستان صاحب توپ شد و با پیشروی و ضربه نهایی، اختلاف را دو برابر کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- ارسال بازیکنان ذوب آهن از میانه میدان، در محوطه جریمه با محمدزاده رسید اما او با کنترلی ضعیف موقعیت خوب ذوب آهن را از دست داد.

دقیقه ۱۴- شوت از راه دور اوساگوانا با اختلافی کم از کنار دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- نفوذ فخرالدینی از سمت راست با ارسال تیز زمینی او همراه شد اما گروسیان توپ را به خوبی جمع کرد.

دقیقه ۲۷- اوساگوانا درون محوطه جریمه استقلال خوزستان صاحب توپ شد و با ضربه ای فنی دروازه مهمان را نشانه گرفت اما توپ او با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹- در جدی ترین موقعیت مسابقه ارسال استقلالی ها از سمت چپ با ضربه سر خشتان و به لطف خروج اشتباه مظاهری نزدیک بود وارد دروازه شود اما با اختلافی ناچیز توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- پاس بلند به پشت مدافعان استقلال خوزستان با ضربه سر حسینی برای اوساگوانا فراهم شد اما قبل از اینکه توپ در موقعیتی خوب به او برسد توسط مدافع استقلال خوزستان راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۴- کرنر ذوب آهنی ها را گروسیان مشت کرد اما توپ برگشتی با ضربه سنگین درخشان مهر مواجه شد که گروسیان باز هم با واکنشی زیبا توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۶- توپ سرگردان درون محوطه جریمه ذوب آهن به خشتان رسید که او با یک حرکت زیبا شوت خطرناکی به سمت دروازه ذوب آهن زد که توپ با برخورد به پایه تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲- ضربه خطرناک رضا نعامی از درون محوطه جریمه، از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲- دفع ناقص بازیکنان استقلال خوزستان درون محوطه جریمه خودی، توپ را برای حسینی فراهم کرد و او توپ را به درخشان مهر پاس داد اما کنترل بد او باعث شد توپ از پایش دور شود و نتواند دروازه خالی را باز کند.

دقیقه ۶۳- ارسال حسینی از سمت راست با ضربه سر مطهری همراه شد اما توپ با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷- ارسال ذوب آهنی ها از سمت چپ با ضربه سر خطرناک مطهری همراه شد اما توپ را گروسیان روی خطا دروازه مهار کرد.

دقیقه ۸۵- اشتباه مدافعان استقلال خوزستان باز هم مطهری را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه بی دقت مطهری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- بوحمدان درون محوطه جریمه استقلال خوزستان و در موقعیتی تک به تک صاحب توپ شد اما او پشت به دروازه بود و ضربه پشت پایش به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

وضعیت بد جوی باعث شده بود استقبال از این مسابقه بسیار ضعیف باشد و شاید کمتر از ۲۰۰ تماشاگر در ورزشگاه حاضر باشند.

بهترین بازیکن:

ارسلان مطهری قطعاً با زدن دو گل در این مسابقه بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 370621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.