گرمابی: FATF تصویب می‌شود و این به نفع ایران است

نماینده اصلاح طلب مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاثیرات منفی سیاسی و اقتصادی که نقض برجام در سال ۹۷ برای کشورمان داشت مهم ترین اتفاق این سال بود و البته هنوز برجام برای ما تمام نشده است.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که اجرای برجام مشروط به FATF شده است اظهار کرد: به نظر می آید در سال جدید FATF در نهایت تصویب می شود و لوایح چهارگانه این سازمان به نفع مردم و اقتصاد کشور است. البته طرف مقابل نیز باید به شرایط مجلس شورای اسلامی برای اجرای لوایحی همچون CFT، پالرمو و اینستکس توجه کند.

وی افزود: FATF موجب باز شدن دوباره دست ایران در تعاملات بین المللی و منطقه ای می شود و با ایجاد سهولت در ارتباطات بین المللی تاثیری مهم بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دور جدید تحریم های ایالات متحده که در اردیبهشت ماه سال ۹۸ اعمال می شود، عاملی بازدارنده برای رشد اقتصادی و سیاسی کشور است که در بازه زمانی کوتاه مدت تا حدودی جوابگو است؛ اما تجربه نشان داده است که فشار تحریم نقش مهمی در پیشرفت علمی و فناوری کشور داشته است.

گرمابی ادامه داد: تقویت تولید داخلی پس از اعمال تحریم ها نیز رشد داشته است و بسیاری از کالاهایی که تا پیش از تحریم از خارج وارد کشور می کرده‌ایم هم اکنون در داخل کشور تولید می شود و این جنبه مثبت آثار تحریم های ایالات متحده بر ایران بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی پیرامون وضعیت اقتصادی و سیاسی سال ۹۸ مشکل است تصریح کرد: عواملی مختلفی در تغییرات اقتصادی کشور موثر هستند که البته امیدواریم پس از گذشت چند هفته ای از سال، رونق به کسب وکار ایرانی و اقتصاد بازگردد و مشکلات رفع شود.

کد خبر 370586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.