مجلس از باشگاه‌ها برای حق پخش تلویزیونی حمایت می‌کند

نایب‌رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آیین‌نامه دولت و وزارت ورزش و جوانان، باید پاداش‌ها پرداخت شود و اگر مشکلی به وجود بیاید از جانب مجلس قابل‌پیگیری است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مطالعه کمیته پژوهشی مجلس که وزارت ورزش باید هیئت‌های وزرشی شهرستان‌های هر استان را کاهش دهد، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم با کاهش هیئت‌های ورزشی به نتیجه برسیم؛ باید سیاست‌گذاری متمرکز و مطالعه شده‌ای داشته باشیم تا بتوانیم اقدامات خوبی برای ورزش کشور در آینده انجام دهیم. هر استان با توجه به قابلیتی که دارد باید بتواند بودجه‌ بیشتری در رابطه مسائل ورزشی استان خود دریافت کند.

پاداش مدال‌آوران آسیایی باید پرداخت شود

وی در مورد به تعویق افتادن پرداخت پاداش‌ مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا، گفت: مجلس برای اعزام تیم‌های ملی به المپیک و مسابقات آسیایی، بودجه خوبی به وزارت ورزش اختصاص داد و این نهاد به اندازه کافی بودجه در اختیار دارد. با توجه به آیین‌نامه‌ دولت و وزارت ورزش و جوانان، باید پاداش‌ ورزشکاران پرداخت شود و اگر در این خصوص مشکلی به وجود آید از جانب مجلس قابل‌ پیگیری است.

نایب ‌رییس فراکسیون ورزش مجلس در مورد حق پخش تلویزیونی باشگاه‌های فوتبال، خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به‌ حق پخش تلویزیونی، مسئله‌ای بین وزارت ورزش و صدا و سیما است و باید بین دولت و صدا و سیما حل شود. پرداخت حق پخش تلویزیونی یک قانون است؛ باید حق پخش به باشگاه‌ها پرداخت شود. حق پخش تلویزیونی، موجب پیشرفت و بهبود شرایط باشگاه‌های ورزشی می‌شود و مجلس از باشگاه‌های ورزشی در این زمینه حمایت می‌کند.

نباید به مربیان داخلی بی‌توجهی کرد

یوسف‌نژاد در رابطه انتخاب سرمربی آینده تیم ملی فوتبال ایران، افزود: شخصاً علاقه‌مند هستم مربی داخلی برای تیم ملی فوتبال انتخاب شود؛ مربیان ایرانی با توانی برای برعهده گرفتن هدایت تیم ملی در اختیار داریم ... اگر فدراسیون فوتبال قصد دارد شخصی مثل کی‌روش را بیاورد، باید با یک برنامه‌ریزی صحیح، دانش این مربی خارجی به مربیان داخلی انتقال یابد.

وی اضافه کرد: طبق یکی از بندهای قرارداد کی‌روش باید دانش این مربی خارجی به مربیان داخل ایران انتقال پیدا می‌کرد که اگر به صورت صحیح مربیان داخلی در کنار کی‌روش آموزش دیده بودند، امروز مشکل سرمربی برای تیم ملی نداشتیم. نباید مسیر گذشته در خصوص استفاده از یک مربی خارجی را تکرار کنیم و نباید به مربیان داخلی بی‌توجهی شود.

نایب ‌رییس فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به تحریم‌های بانکی که برای ایران در نظر گرفته‌شده است، آیا پرداخت قرارداد یک مربی خارجی با مشکل مواجه خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: با توجه به توان مالی فدراسیون فوتبال ایران، فکر نمی‌کنم مشکلی در پرداخت قرارداد وجود داشته باشد.

کد خبر 370574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.