صادرات ۲۶ هزار تن میگوی پرورشی در ۱۰ ماهه امسال

امسال ۷۷۱ مزرعه پرورش میگو در پنج استان ساحلی کشور شامل بوشهر،هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان زیر کشت رفت که در نهایت تولید میگوی امسال به ۴۶ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل قبولی داشت.

به گزارش ایمنا، به گفته رییس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران امسال ۷۷۱ مزرعه پرورش میگو کل کشور در ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار استخر با سطح زیر کشت ۱۰ هزار و ۹۰۰ هکتار و تراکم ذخیره سازی حدود ۳۳۶ هزار قطعه در هر هکتار، زیر کشت رفت.

علی اکبر خدایی ادامه داد: در مجموع تولید نهایی میگوی پرورشی در استان های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان به ۴۶ هزار تن رسید که این میزان تولید در مقایسه  با مدت مشابه سال گذشته از افزایش قابل قبولی برخوردار بود.

به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان امسال برای نخستین بار، رکورد برداشت ۴.۴ تن میگو در هر هکتار شکسته شد.

خدایی کل صادرات تا پایان دی ماه امسال از مبادی گمرکی را  ۲۶ هزار و ۲۱۴  تن به ۲۱ کشور هدف اعلام کرد و گفت: کشورهای شرق آسیا و کشورهای عربی منطقه و نیز بخشی از اروپا مهمترین بازارهای هدف صادرات میگوی پرورشی کشور را شامل می شود.

وی مصرف میگوی پرورشی در داخل کشور را ۷۱۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش شرکت های داخلی که در زمینه فرآوری، بسته بندی و عرضه میگو در بازار داخل فعالیت می کنند، تاکنون معادل حدود ۵۵۰۰ تن میگوی با سر به صورت بسته در سطح کشور توزیع شده است.

منبع: مانا

کد خبر 370544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.