۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
شادی به کودکان اصفهانی می‌رسد

محمدرضا وداد، مربی موسیقی کودکان خانه فرهنگ و هنر موسسه مهر و ماه، قرار است ۱۷۸۰ کیلومتر را از تهران تا بندرعباس با شعار شادی، حق همه کودکان است، رکابزنی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رویداد "شادی، حق همه کودکان است" عصر پنج‌شنبه از محه فرحزاد تهران آغاز شده و طی آن محمدرضا وداد، در ایستگاه اول توسط فعالان حوزه کودک مردم و کودکان این محله بدرقه شد؛ قرار است این رویداد در اصفهان نیز در گذر چهارباغ جریان پیدا کند.

مونا کریمی، روابط عمومی موسسه مهر و ماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص این رویداد گفت: موسسه مهر و ماه با مشارکت ۲۸ انجمن فعال حقوق کودک از سراسر ایران، از تهران شروع شده و تا بندرعباس ادامه خواهد داشت و وداد، مربی موسیقی کودکان خانه فرهنگ و هنر موسسه مهر و ماه، قرار است ۱۷۸۰ کیلومتر را در این مسیر رکابزنی کند.

وی افزود: این مربی موسیقی پس از توقف در هر ایستگاه، به همراه کودکان شعر خوانده، ساز می‌نوازد و در پایان پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، بین کودکان و اهالی آن منطقه توزیع می‌شود.

این فعال مدنی با بیان اینکه انجمن های فعال در زمینه حقوق کودک در ایران سال هاست برای فراهم آوردن بستری مناسب برای کودکانی که از حقوق اولیه خود محروم اند، تلاش می کنند تا حقی را که از سوی مسئولان و خانواده‌ها دریغ شده، احیا کنند، تصریح کرد: مشکلاتی همچون اجبار به ازدواج، اعتیاد پدر و مادر، بدسرپرستی، فرار از خانه، بی‌شناسنامگی، کار، سوءتغذیه و خشونت‌های جسمی، روحی و جنسی باعث شده بسیاری از کودکان از حقوق ابتدایی خود محروم شوند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه بسیاری از مراکز تفریحی، بازی و آموزشی ویژه کودکان، برای افرادی فراهم می‌شود که توان پرداخت هزینه‌های سنگین آموزش و تفریح را برای کودکان خود داشته باشند، نهادهای غیردولتی باید با ایجاد پایگاه‌های حمایتی در شهرهای مختلف از کودکانی که فرصت محدودی برای شادی و بازی دارند، حمایت کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه شادی برای کودکان یک ضرورت بوده و علاوه بر اثرات روانی بر کودک بر رشد و سلامت جسمانی او نیز اثر می گذارد، اضافه کرد: جای خالی حق بازی کودک در قوانین سبب می شود تا این موضوع در تدوین سیاست‌ها و برنامه ها از اهمیت خاصی برخوردار نباشد و از آن بدتر این که حق استراحت کودکان، یکی از حقوق بسیار مهم آنان است که از کودکانی چون کودکان کار دریغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در دنیای پیچیده و تلخی که امروز برای کودکان مان ساخته ایم، شادی در آن رنگ باخته است. رویداد شادی حق، همه کودکان است، تلنگری است به ما و مسئولان حوزه کودک تا با توجه به این مهم، حق شادی را در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در نظر گرفته و فرصت نشاط به زندگی کودکان بازگردانده شود.

کد خبر 370457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.