مراسم اعتکاف در ۱۴ مسجد نطنز و بادرود برگزار می شود

نطنز- رییس اداره تبلیغات اسلامی نطنز گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف در ۱۴ مسجد از شهرهای نطنز و بادرود برگزار می شود.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار صبح امروز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز از برگزاری آیین اعتکاف در ۱۴ مسجد شهرستان خبر داد و گفت: هم زمان با ولادت حضرت علی(ع) روزهای ۱۳، ۱۴ ۱۵ رجب، معتکفان در مساجد گرد هم آمده و از خدا طلب عفو و بخشش می کنند.

مجیدی تبار با بیان اینکه امسال ۱۴ مسجد در شهرستان نطنز در دو بخش مرکزی و بادرود میزبان مراسم اعتکاف هستند ،گفت:به‌ منظور هماهنگی و اجرای هر چه‌ بهتر برنامه‌های فرهنگی و ارتقای کیفیت اعتکاف و با توجه به تقارن این ایام با شروع تعطیلات نوروزی، جلساتی با حضور ائمه جمعه، مسوولان ادارات ،نهادهای مردمی و ارگانهای دولتی رابطین و خادمین اعتکاف در دو بخش برگزار شد.

وی گفت: از تعداد ۱۴ مسجد میزبان اعتکاف در شهرستان نطنز، هفت مسجد شهری و هفت مسجد روستایی  که از این تعداد ۵ مسجد در بخش مرکزی و  ۹ مسجد در بخش بادرود پذیرای معتکفین خواهر و برادر خواهند بود.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان نطنز یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، دفتر ائمه جمعه، پایگاه های مقاومت بسیج خوهران و برادران و همچنین مساجد میزبان اعتکاف و یا با مراجعه به سایت اینترنتی  www.akefin.com جهت ثبت نام و شرکت در مراسم معنوی اعتکاف اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ و اطلاع‌رسانی مراسم معنوی اعتکاف توسط رسانه‌ها افزود: پیش از انقلاب حتی یک مورد مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شد اما به برکت انقلاب اسلامی امروزه شاهد برپایی مراسم اعتکاف در مساجد سراسر کشور هستیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز با بیان اینکه ۲۰ مبلغ و۵ مبلغه در ایام اعتکاف به مساجد شهرستان نطنز اعزام می‌شوند اظهار داشت: این اعزام‌ها از ۲۸ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۲ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است مراسم اعتکاف در ایام البیض روزهای ۱۵،۱۴،۱۳ ماه رجب المرجب مصادف با ۲۹ اسفندماه  نود و هفت الی دوم فرودین ماه نود و هشت در مساجد میزبان اعتکاف برگزار می گردد.

کد خبر 370392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.