سردار دهقان: انقلابی‌گری، دعوا کردن و فریاد زدن نیست

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: انقلابیگری دعوا کردن و فریاد زدن نیست، بلکه دفاع از انقلاب و فعالیت در عرصه عمل انقلابی گری است؛ شهدا در عمل انقلابی بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان بعدازظهر امروز چهارشنبه - ۲۲ اسفند ماه - در ویژه برنامه آسمانی‌ها در دومین فصل از شناسنامه شهر در خیمه گلستان شهدای اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن پیشتازان عرصه جهاد و شهادت بوده‌اند، اظهار کرد: باید همواره بدانیم که شهدا زنده‌اند و در نزد خداوند متعال روزی می‌گیرند و تفاوت‌های زیادی با سایرین دارند.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های زیادی بین زنده بودن و زندگی کردن وجود دارد، افزود: کسانی که جان خود را در راه میهن فدا کرده‌اند، از تاریخ سازان هستند، وقتی شهادت جنبه دینی به خود می‌گیرد اثرات پایدارتر و سازنده‌تری خواهد داشت، شهدا  شهید بودن را به رسیدن و زیست مادی را به فضل الهی پیوند می‌زنند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر می‌گوییم شهدا زنده هستند به معنای این است که مسیر شهادت ادامه دارد، افزود: افرادی در دوران‌های مختلف هستند که برای شهادت انتخاب می‌شوند، همین افراد شهادت را ادامه می‌دهند و از سوی دیگر الگوگیری از شهدا و توجه به شایستگی‌های آنها می‌تواند نقش آن‌ها را در جامعه پررنگ کند.

وی با بیان اینکه باید مدیون شهدا بودن را باور کنیم، تصریح کرد: شهدا مسیری را طی کردند که امروز می تواند چراغ راه ما باشد، ملت ما حاضر نیست در هیچ شرایطی در برابر هیچ تحریم و تهدیدی سر تعظیم فرود بیاورد، این ملت و این جامعه شکست ناپذیر است.

ملت ایران حاضر نیست ارزش‌های خودش را به معامله بگذارد

سردار دهقان اضافه کرد: ملت ما حاضر نیست ارزش‌های خودش را به معامله بگذارد، خواسته‌های مادی این ملت را به تسلیم وادار نمی‌کند، رشادت‌های شهدا، جانبازان، ایثارگان و آزادگان بووده که دستاوردهای کنون شامل حال ما شده است و همه این دستاوردها از فرهنگ جهاد و شهادت سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات جامعه گفت: ما هزینه چیزی را پرداخت می‌کنیم که بسیار ارزشمند است، دشمن منتظر نابودی انقلاب است اما مردم قدردان ایران جنگ چهل ساله را پشت سر گذاشته‌اند و یگانه ملت مستقل در جهان هستند که ملت‌های زیادی نیز از آنها الگو می‌گیرند.

نیازمند دفاع انقلابی از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: ما امروز نیاز به دفاع انقلابی از ارزش‌های انقلاب اسلامی داریم.

وی افزود: خیلی از افراد ادعای انقلابی‌گری دارند،  اما باید توجه داشت انقلابی‌گری دعوا کردن و فریاد زدن نیست، بلکه دفاع از انقلاب و فعالیت در عرصه عمل انقلابی گری است؛  شهدا در عمل انقلابی بودند، شهید باکری یکی از افرادی بود که مدیریت انقلابی و در صحنه بودن داشت.

سردار دهقان با بیان اینکه حضور مسئولان باید منجر به ایجاد روحیه و حیات شود، اضافه کرد: در رفتار بسیاری از مسئولان ادامه راه شهدا دیده می‌شود اما باید فکر کنیم که چگونه می‌توانیم مثل شهدا عمل کنیم و مانند آنها باشیم.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سال سخت‌تری است و تحریم به شکل جدی و ناجوانمردانه از سوی ایالات متحده آمریکا وجود دارد، افزود: دود این تحریم‌ها به چشم مردم می‌رود، می‌خواهند ملت ما را از مسیری که آمده پشیمان و نسبت به انقلاب بی اعتماد کنند؛ شرایط  امروز شرایط جنگی است و ما در یک جنگ نابرابر و ناجوانمرانه قرار داریم اما باید باور داشته باشیم که رفتن در مسیر حق هیچ خوفی ندارد.

کد خبر 370322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.