۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
نقاشی کودکان به سبک گونتر اوکر

کودکان روز گذشته در کنار آثار گونتر اوکر جمع شدند تا از آثار او الهام بگیرند و در پوست نقاشانی بزرگ بروند و آثاری مدرن را خلق کنند آن‌ها خالق آثاری شدند که از دل شهر اصفهان و حافظ بیرون آمده بود و اینک در دستان آن‌ها دوباره زنده می‌شد.

زهرا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری ورکشاپ کودکان در نمایشگاه گونتر اوکر گفت: کانون نقاشان اصفهان وابسته به خانه کودک مخصوص کودکان است که برنامه های متعددی برای این گروه تدارک می بینیم که یکی از این برنامه ها بازدید از آثار کونتر اوگر بود.

مدیر خانه کودک ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی کودکان با آثار مدرن بود که آثار بسیار خوبی را کودکان به تصویر کشیدند. رویکرد ما تربیت کودکان هنرمند با نگاهی خاص به جامعه و هنر است و افق ما یک افق پرورش کودک هنرمند است.

آزاده کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری ورکشاپ اظهار کرد: این ورکشاپ برای کودکان گروه سنی پنج تا ۱۲ سال برگزار شد و این گروه پس از بازدید از این نمایشگاه برداشت آزاد خود را از آثار این هنرمند نقاشی کردند.

مسئول کانون تخصصی نقاشان اصفهان وابسته به خانه کودک ادامه داد: بعضی از آثار کودکان بسیار به آثار هنرمند نزدیک بود و بعضی دیگر تنها برداشت تحلیلی خود را انجام داده بودند و در این ورکشاپ بچه ها از آن چهارچوب همیشگی خود خارج شدند و آثار تازه ای را خلق کردند و تجربه جالب نمایشگاه گردی برای بچه ها بود.

وی در خصوص هدف برگزاری اینگونه برنامه ها برای کودکان گفت: رویکردی که در حال حاضر در آموزش های تخصصی برای هنر وجود دارد متفاوت است و دیگر از بعد روانشناختی به کودکان نمیپردازیم بلکه آن‌ها باید با تاریخ و تولید هنر آشنا شوند.

کد خبر 370210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.