۹۳ تن شکر احتکار شده در خوانسار کشف و ضبط  شد

خوانسار- رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت خوانسار گفت: ۹۳ تن شکر احتکار شده از دو انبار به ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در خوانسار کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی نجاتیان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته اخیر دو انبار شکر که توسط فروشندگان سودجو احتکار شده بود شناسایی و سپس نسبت به کشف و ضبط  آن طی هماهنگی با دادستان و با همکاری نیروی انتظامی اقدام شد.

وی افزود: از این دو انبار ۹۳ تن شکر به ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان  کشف و ضبط شد  و  در این رابطه پرونده برای متخلفین تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: در راستای ابلاغ سازمان و کمیته نظارت بر فرایند بازار و مایحتاج عمومی مبنی بر تشدید نظارت بر بازار و کشف اقلام کالای اساسی احتکار شده توسط سودجویان و فرصت طلبان گشت‌ اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

۳۰۰ مورد بازرسی ذر یک ماه اخیر انجام شده است

وی افزود: از ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند ماه  سال جاری بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است که در این زمینه ۱۸ مورد تخلف صنفی به ارزش ریالی ۵۱ میلیون تومان کشف و پرونده متخلفین جهت صدور رأی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال  شده است.

نجاتیان افزود:  نرخ متعارف برخی از خدمات پرتقاضا در ایام پایانی سال مانند آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، آپاراتی، تعویض روغنی، باطری سازی و کارواش به اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ شده است و متصدیان واحد صنفی مکلف به رعایت نرخ و نصب نرخنامه در دید مشتریان هستند.

وی خاطرنشان کرد: جهت رفاه حال شهروندان خوانساری در محل ترمینال مسافربری جنب بانک ملی مرکزی بازار میوه و تره بار تا پایان سال دائر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: برابر قوانین مجازات اسلامی، هرشخصی با قصد اخلال در نظم اقتصادی کالای اساسی را احتکار یا اقدام به گرانفروشی کند، طبق قانون به ۵ تا ۲۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

کد خبر 370136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    0 0
    واقعا از پیگردهای خیرخواهانتون مچکریم