معرفی ۳۰ واحد صنفی به دستگاه قضا/ گزارش توزیع پاستیل با گوشت خوک نداشتیم

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۳۰ واحد متخلف از ابتدای اسفند ماه در برنامه سلامت بسیج نوروزی به مراجع قضایی معرفی و ۱۷ واحد نیز به دلیل نواقص بحرانی پلمب شده است.

حسین صفاری درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه برنامه سلامت بسیج نوروزی با هدف تشدید کنترل و نظارت بر مواد غذایی در ایام نوروز از یکم اسفندماه شروع و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد، اظهار کرد: در این طرح بازرسان مرکز بهداشت در قالب بیش از ۶۰ اکیپ دو نفره در سراسر استان به خصوص شهر اصفهان از مراکز  هدف مانند هتل‌ها، محل های اقامت موقت، رستوران‌ها، طباخی‌ها، فست‌فودها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها و کله پاچه و آش‌فروشی‌ها بازدید می‌کنند، همچنین در دیگر اماکن نیز نظارت تشدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: از اول اسفند تا کنون ۳۰ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و حدود ۱۰۰ مورد اخطار نواقص بحرانی و غیر بحرانی داده شده است؛ همچنین حدود ۱۷ مورد پلمب داشتیم و نزدیک یک تن مواد غذایی مکشوفه و تاریخ گذشته تولید شده در شرایط غیربهداشتی گزارش شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان درباره پرونده ۳۰ واحدی که به مراجع قضایی معرفی شدند گفت: عدم رعایت نکات بهداشتی، بی توجهی به تذکرات مرکز بهداشت، آلودگی میکروبی و استفاده از رنگ های مصنوعی در تولید مواد غذایی عمده ترین تخلفات این مراکز بوده است.

وی در خصوص گزارش توزیع پاستیل با گوشت خوک نیز گفت: این تخلف در تهران مشاهده شده و هنوز در اصفهان گزارشی در این خصوص اعلام نشده است؛ البته خانواده‌ها باید از مصرف هر گونه مواد غذایی فاقد کد و پروانه بهداشتی خودداری کنند.

کد خبر 370117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.