اتاق انجمن اولیا و مربیان در مدارس اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رییس انجمن اولیا ومربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: اتاق انجمن اولیا و مربیان به منظور همکاری بهتر والدین با آموزش و پرورش در مدارس استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا سلطانی در گفت‌وگوبا خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت آموزش‌وپرورش برای تشکیل اتاق انجمن اولیا و مربیان در مدارس به همه استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس این ابلاغیه باید حداقل ۱۰ درصد از مدارس هر استان اتاق انجمن اولیا و مربیان را داشته باشند که البته این طرح هنوز در مراحل ابتدایی است.

وی تصریح کرد: تشکیل انجمن اولیا و مربیان برای تصمیم گیری‌های مربوط به مدارس است و فعالیت اصلی اتاق انجمن اولیا و مربیان این است که افراد منتخب مردمی انجمن تخصصی اولیا را در زمینه‌های علمی، فنی و آموزشی پیدا و آن‌ها را گروه بندی کنند تا زمانی که به حرفه و تخصص هر کدام از آن‌ها در مدرسه نیاز بود، با داشتن اطلاعات کامل به سراغ این افراد رفته و از آن‌ها در بهبود شرایط و پیشبرد مسائل موجود در مدارس استفاده کنند.

رییس انجمن اولیا ومربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: در اتاق انجمن اولیا و مربیان جلسات تخصصی مربوط به انجمن برگزار می‌شود تا والدینی که وقت و نیرو می‌گذارند احساس استقلال و رضایت داشته باشند و بدانند که برای تلاشی که آن‌ها در مدرسه انجام می‌دهند مکان خاصی وجود دارد و مدرسه هم مکان جداگانه ای را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وی ادامه داد: اهمیت وجود این اتاق در این است که والدین بدانند مدرسه هم در قبال تلاش‌های آن‌ها مکان مستقلی را برای استقرار انجمن و گروه‌های تخصصی متشکل از والدین قرار داده تا جلساتی که گذاشته می‌شود، رسمی‌تر و با پشتکار بیشتری پیش برود، سابقه فعالیت‌ها ثبت می‌شود تا افراد بدانند برنامه‌ها تا کجا پیشرفته است و برای ادامه و به نتیجه رسیدن تصمیم‌های گرفته شده چه باید کرد.

سلطانی خاطر نشان کرد: این طرح را به مدارس ابلاغ کردیم تا در ابتدا متوجه شویم، هر ناحیه چه تعداد از افراد متخصص را معرفی می‌کند و در اوایل سال ۹۸ به صورت نمادین با حضور مسئولان از این طرح رونمایی خواهیم کرد، مدارسی می‌توانند برای ایجاد اتاق انجمن اولیا و مربیان اقدام کنند که فضای فیزیکی کافی برای سایر فعالیت‌های مدرسه داشته باشند و با کمبود فضا مواجه نباشند، چرا که باید اتاق جداگانه‌ای را به این موضوع اختصاص دهند.

وی گفت: با اینکه این طرح در مراحل ابتدایی است، در برخی نواحی مثل ناحیه دو و سه تعدادی از مدارس، اتاق انجمن اولیا و مربیان را راه‌اندازی کرده و فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده‌اند، این برنامه در سال آینده پیشرفت خوبی خواهد کرد و نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 370081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.