بزرگترین مرکز گردشگری طبیعی در شهر کوالالامپور

شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و بزرگترین شهر این کشور است که در سال ۱۳۷۶ به خواهرخواندگی شهر اصفهان درآمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این شهر رویایی، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، هتل‌های پنج ستاره، مراکز خرید مناسب، غذاهای باکیفیت و امکانات زیادی یافت می‌شود که آن را به یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. برخی مکان‌های دیدنی این شهر شامل پارک ملی و برج و مسجد جامع کوالالامپور است. با ما همراه شوید تا شما را با ویژگی‌های منحصر به فرد این بناها آشنا کنیم.

پارک ملی کوالالامپور، بزرگترین مرکز گردشگری طبیعتی

پارک ملی کوالالامپور دارای وسعتی بیش از چهار هزار کیلومترمربع است که در استاندارد مالایی به معنای پارک ملی شناخته می‌شود. این جنگل در سه محدوده ایالتی کشور مالزی شامل "پاهنگ"، "کلانتانو" و  "ترنگانو" گسترش یافته است که وسعت آن در ایالت پاهنگ به بیشترین میزان خود و بیش از  دو هزار کیلومتر مربع می‌رسد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارک می‌توان به برخورداری از جاذبه‌های متنوع زیست شناسی و زمین شناسی اشاره کرد، به گونه‌ای که برخی از پستانداران کمیاب نظیر ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی، گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی در این پارک یافت می‌شود. پارک ملی کوالالامپور که امروزه به یکی از بزرگترین مراکز گردشگری طبیعتی تبدیل شده است، مجموعه‌ای از پل‌های معلق و غارهای بومی نشین‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین  رودخانه "تاهان" که از میان این جنگل بی‌نظیر می‌گذرد، نمونه‌های کمیاب ماهی‌های مالایی را در خود جای می‌دهد.

مسجد جامع کوالالامپور

مسجد جامع کوالالامپور یکی از قدیمی‌ترین مساجد مالزی است که در محل تلاقی دو رود "کلانگ" و "گومباک" ساخته شده است. جالب است بدانید که مکان بنای این مسجد قبلا قبرستان مردم مالایی بوده است. طرح اصلی مسجد جامع کوالالامپور در سال ۱۹۰۹ ریخته شد و در همان سال نخستین نماز جمعه در این مکان برگزار شد. برج‌های دوقلوی "پتروناس" از دیگر جاذبه‌های  گردشگری کوالالامپور است که از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان محسوب می‌شوند. این برج‌ها حدود ۴۵۲ متر ارتفاع دارند، به گونه‌ای که هر برج ۸۸ طبقه است که در مجموع ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. همچنین در  کنار این برج‌ها، برج مخابراتی KL قرار دارد که از  دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر کوالالامپور است. برج مخابراتی KL در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و ارتفاع آن به ۴۲۱ متر می‌رسد و از اکثر نقاط شهر قابل دیدن است و در بالای آن می‌توان نمای کلی شهر کوالالامپور را نظاره کرد.

کد خبر 370025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.