مهار آب گذری سد باغکل ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: با اجرای طرح مطالعات سد باغکل خوانسار برای رفع مشکل آب گذری سد ۱۲ میلیارد تومان بودجه درخواست کرده‌ایم.

منصور کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از شهرستان خوانسار با اشاره به اقدامات انجام شده در یکسال گذشته در این شهرستان اظهار کرد: با جذب اعتبار طرح‌های اشتغالزایی در شش ماه دوم سال ۹۷ نرخ بیکاری شهرستان از ۱۶ درصد به ۱۲ درصد رسید.

وی گفت: با پیگیری انجام شده و با رایزنی نماینده شهرستان در مجلس، تونل بویین میاندشت- خوانسار در ردیف جدول ۲۰ قرار گرفت و توانستیم ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم.

فرماندار خوانسار خاطرنشان کرد: با دعوت از کارشناسان مجرب کشوری در دو مرحله از سد باغکل خوانسار بازدید و کار مطالعاتی آن انجام شد و با دعوت از مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بازدید از سد باغکل ۱۲ میلیارد تومان بودجه به معاون وزیر پیشنهاد دادیم تا از طریق ماده ۱۰ و ۱۲ قانون تنظیم مقررات مالی این اعتبار را تخصیص دهد چراکه با جذب اعتبار مشکل آب گذری سد مهار خواهد شد.

وی افزود: سد باغکل خوانسار در تراز نرمال حدود ۸۰ تا ۹۰ لیتر در ثانیه آب گذری دارد که یکی از نواقص سد است که در هنگام ساخت رعایت نشده و آب به محیط زیست و قنوات زیر زمینی اضافه می‌شود.

کمالی تاکید کرد: اگر بارش‌ها درحد سیلاب باشد آب حاصل از سیلاب هدر می‌رود و این آب گذری سبب جاری شدن سیل و نفوذ به داخل شهرستان می‌شود.

فرماندار خوانسار تصریح کرد: از طریق ماده ۱۰ و ۱۲ قانون، ۲۰۰ میلیون تومان برای مبارزه با آفت کرم خراط درختان جذب شده است، در صورتی که شهرداری طرح‌های مطالعاتی را اعلام کند برای مسیل‌های شهر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص می‌دهیم.

جذب ۷ پزشک متخصص برای شهر خوانسار

وی با اشاره به جذب پزشک متخصص در شهر خوانسار گفت: مستقر شدن پزشک متخصص از مطالبات مردم بود، با رایزنی در وزارت بهداشت و درمان هفت پزشک مختصص در زمینه قلب و عروق، اطفال، آزمایشگاه، زنان و ارتوپد در بیمارستان فاطمیه خوانسارمستقر شدند.

کمالی گفت: با نشستی که با انجمن تله مدیسین ایران انجام شد طرح ویزیت از راه دور بیماران (تله مدیسین) برای نخستین بار در کشور به صورت رایگان از سال آینده برای مردم خوانسار اجرا می‌شود.

وی گفت: در بدو ورودم به شهرستان اعتبارات طرح فراگیر ۳۹۰ میلیون تومان بوده است که اکنون به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است، سال آینده مابقی تسهیلات طرح فراگیر در اختیار افراد جویای کار قرار می‌گیرد.

افزایش طرح روستایی به ۳.۹ میلیارد تومان

فرماندار خوانسار افزود: اعتبارات طرح روستایی ۷۰۰ میلیون تومان بود که با رایزنی و اهتمام مدیران بانک‌ها این اعتبار به سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید و توانستیم جذب داشته باشیم.

وی گفت: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان اعتبارات برای حوزه کشاورزی شهرستان جذب شده است، سود تسهیلات طرح‌های روستایی چهار درصد تا  ۹ درصد است، برای دریافت تسهیلات، روستاییان و کشاورزان به سایت سامانه کارا مراجعه کنند.

کمالی با اشاره به پیگیری برای جانمایی کشتارگاه دام، افزود: باتوجه به اینکه زمین کشتارگاه تملک شده و مشکل آب آن برطرف شده، در سال آینده عملیات احداث کشتارگاه دام اجرا می‌شود.

وی افزود: با احداث کشتارگاه دام در شهرستان، باید در کنار آن مرکز خرید دام ایجاد شود تا دست واسطه‌گر و دلال کوتاه شود.

احداث ۲۸۰۰ مسکن برای مهار قیمت مسکن

فرماندار خوانسار با بیان اینکه در راستای جلوگیری از قاچاق دام از شهرستان دستورات لازم به داستان و نیروی انتظامی ابلاغ شده است، اظهار کرد: جانمایی برای احداث مسکن در شش نقطه شهر خوانسار تعیین شده که در طرح تفصیلی شهر اضافه شده و پیش بینی داریم که ۱۰۰ پلاک واگذار کنیم که در حدود ۲۸۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد که راهکاری برای کاهش قیمت مسکن در شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: با انبوه سازان مکاتباتی صورت گرفته است تا در حاشیه‌های شهر ساخت و ساز صورت گیرد تا قیمت مسکن مهار شود.

کمالی با بیان اینکه رایزنی برای تملک زمین در ایجاد بازارچه و مهار گرانی مسکن از دیگر اقداماتی است که انجام شده ، گفت: پیگیر تأمین اعتبارات استخر شنای خوانسار هستیم چراکه ورزش در سلامتی بدن نقش مهمی دارد البته ورزش بانوان نیز باید توسعه یابد، فرزندان سالم در آینده فقط از وجود مادرانی سالم به دنیا می‌آیند نه مادرانی که مبتلا به دیابت و فشارخون باشند.

استقبال ار سرمایه‌گذاران در خوانسار

وی با بیان این‌که در راستای اشتغالزایی از سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم، گفت: مردم باید به شوراها مراجعه کنند و شوراها نیز باید مطالبات مردم را از مسئولان خواستار شوند.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده بستگی به بودجه دارد، گفت: در بافت های فرسوده بحث مشاعی مطرح بود البته ذکر این نکته مهم است که مالکان با استفاده ازصدور مجوز رایگان بافت‌های فرسوده را احیا کنند.

کد خبر 370018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.