حمایت از مصرف کننده به معنای حمایت از تولید است

عضو هیئت رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حمایت از مصرف کننده به معنای حمایت از تولید است زیرا حمایت مصرف کننده به تولید اصلی کمک می‌کند و این یک رابطه دو طرفه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا چینی امروز یکشنبه- ۱۹ اسفند ماه- در دومین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با بیان اینکه بررسی نیاز مشتریان مهم‌ترین وظیفه تولید کنندگان است، اظهار کرد: امروزه نمی‌توان مصرف کنندگان را محدود به مصرف تولیدات داخلی کرد، دراین راستا باید واحدهای تحقیق و توسعه از کارخانه‌ها خارج شود و بخشی که نیاز بازار را می‌سنجد در بین مردم تشکیل داده و کیفیت مورد نظر مشتریان را تامین کند.

 وی گفت: یکسان سازی قیمت دلار به‌رغم مشکلاتی که برای تولید به وجود آورده، بازار صادرات را رونق بخشیده‌ همچنین از قاچاق جلوگیری کرده است. سال‌های سال تقاضای بخش خصوصی از دولت، یکسان سازی قیمت دلار بود و باید از موقعیتی که هم اکنون به وجود آمده حداکثر استفاده انجام شود.

عضو هیئت رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: وجود برخی از تشکل‌های کارفرمایی به عنوان حامیان مصرف کننده می‌تواند باعث برطرف شدن مشکلات شود، در دومین سال برگزاری این جشنواره نیز می‌توانیم با تشکیل انجمن صنفی کارفرمایان به دنبال بر طرف کردن نیاز واحدهای تولیدی باشیم.

چینی با بیان اینکه شناسایی بازار گام اول در کاهش هزینه‌ها و دوام واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: حمایت از مصرف کننده به معنای نگه داشتن تولید است، در غالب اوقات در حمایت از مصرف کننده فقط کاهش قیمت کالا ملاک است و متاسفانه کیفیت در نظر گرفته نمی‌شود.

رعایت حقوق مصرف کننده نیاز به فرهنگ سازی دارد

رییس اتاق اصناف نیز در این مراسم با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف کننده نیاز به فرهنگ سازی دارد، اظهار کرد: اگر بتوانیم حمایت از حقوق مصرف کنندگان را فرهنگ سازی و نهادینه کنیم این حقوق رعایت می‌شود.

رسول جهانگیری با بیان اینکه جامعه ما دو قسمت نیست که بخشی از آن مصرف کنندگان و بخشی دیگر تولید کنندگان باشد، خاطرنشان کرد: حتی تولید کننده‌ها نیز در چرخه مصرف وجود دارند و اگر کالا و خدماتی با بهترین کیفیت تولید شود، سود واقعی آن به مصرف کنندگان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز در محل سالن همایش‌های اتق بازرگانی، صنایع، معادن و تجارت استان اصفهان از ۲۴ شرکت  به عنوان حامیان حقوق مصرف کنندگان تقدیر شد.

کد خبر 369997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.