سلامی دوباره به دسته های کلاغان...

به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد به جویبار که در من جاری بود به ابرها که فکرهای تحویلم بودند.

الهام پاوه نژاد ، بازیگر تئاتر و تلویزیون ،با انتشار عکسی از بهشت زهرا در صفحه اینستاگرام خود نوشته است :

به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد 

به جویبار که در من جاری بود به ابرها که فکرهای تحویلم بودند

 به رشد دردناک سپیدارهای باغ که با من 

از فصل های خشک گذر می کردند 

به دسته‌های کلاغان که عطر مزرعه های شبانه را 

برای من به هدیه می آوردند 

به مادرم که در آینه زندگی میکرد 

و شکل‌ پیری من بود 

و به زمین که شهوت تکرار من ،درون ملتهبش را 

از تخمه های سبز می انباشت سلامی دوباره خواهم داد .

ساعت آفیس کاری سبب شد تا در کنار طلوع خورشید ، چهارمین سال آسمانی شدنت را ببینم . دعای خیر و نگاه مهربانت با ما بابا جان.

پرویز پرستویی که به تازگی بازی در فیلم مطرب را به پایان رسانده ،در اینستاگرام خود مخاطبانش را به همکاری برای نجات یک جوان ۳۲ ساله محکوم به اعدام دعوت کرده است:

هفت سال است که زندگی مجتبی و اطرافیانش سیاه است،  پنج سال است که با پایان هر سال ،این جوان ۳۲ ساله فکر می‌کند که یک روز دیگر به چوبه دار نزدیک شده است .حالا هفت سال است که مجتبی می‌خواهد ثابت کند آدم بدی نیست ، ثابت کند که سلامت است و اگر دستش به خون کسی آغشته شده ، تنها برای دفاع از خود و علیرغم خواست و عقیده او بوده است . مجتبی ۳۲ ساله است و از هفت سال پیش تا امروز بین مرگ و زندگی تقلا می کند . حالا که او برای تامین دیه ۲۳۱ میلیون تومانی در زندان است ، مرگ را بهتر می‌فهمد. اوایل سال ۹۰ مجتبی مبادرت به قتل مرد مسنی می‌کند که به گفته او تنها اخلاق و دفاع از خود می تواند این قتل را تعریف کند .در تمامی این هفت سال ،فعالین مدنی فراوانی برای نجات جان این جوان که از خانواده بسیار آبرومند و فقیری است تلاش کرده اند . به گفته فعالان مدنی، خانواده مقتول بسیار بزرگوار  و ازخودگذشته هستند و به خاطر درک درست از واقعیت تلخ رخ داده ، در قبال یک دیه تصادف ، یعنی ۲۳۱ میلیون تومان و به شرط آنکه روانپزشکان ، سلامت روانی مجتبی را تایید کنند از جان او خواهند گذشت . مجتبی در تمام این سال‌ها با حسن اخلاق خود ثابت کرده که مستحق این گذشت است .روانپزشکان سلامت روان او را تایید کرده اند ، اما این بار خانواده مجتبی هستند که از پرداخت دیه عاجزهستند .این بار گروه مردمی یاران نجات به کمک فعالین مشهور مدنی میخواهند این کار بزرگ را انجام دهند.این کار تامین کل دیه مجتبی تا زمان عید نوروز است . فعالین مدنی به یاران نجات قول داده اند که در این آزمون سخت یاران نجات در کنار ما باشند. ما هم که چشم امیدمان به دست پر محبت شما مردم است ، این بار سنگ بزرگی را هدف قرار داده ایم . ما تلاش می‌کنیم که کل دیه مجتبی را در کنار شما تامین کنیم تا این جوان از طناب‌دار رهایی پیدا کند . آخرین پرونده یاران نجات در سال ۱۳۹۷ می تواند حسن ختام شیرینی برای کلیه فعالان مدنی و گروه یاران نجات باشد. ما از عیدی مجتبی و خانواده اش را ازدست یاران نجات خواهیم گرفت.

الناز حبیبی ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با پست کردن عکسی از خود در تئاتر زهرماری آورده است :

ماری عزیزم 

برای تو مینویسم ، که جنگیدی و جنگیدی و جنگیدی برای حفظ و بقای زندگی در جهانی که آدم را محکوم و فنا می کند.

که برای من نمونه امروزی فرنگیس و طاهره ای بودی که ایستادند و دم نزدند برای حفظ آن چه که مالشان بود و حقشان.

 تا هفت روز دیگر تو را با دیگران و پس از آن تا ابد با خودم زندگی خواهم کرد.

علی اوجی ،بازیگر تلویزیون که با برنامه های مهران مدیری شناخته شد ، با قرار دادن این عکس به بهانه سالروز تولدش در اینستاگرام خود آورده است :

سلام به همه رفقا، ۱۷ اسفند را همیشه دوست دارم ،چون تولدمه .بعضی ها روز تولدشون رو دوست ندارن،  میگن آدم یک سال پیر تر میشه.  ولی من روز تولدم رو دوست دارم ، چون احساس پختگی بیشتر می کنم،  چون یاد آور این هست که به تجربیاتم افزوده شده ، چون شما را دارم،  چون امسال به رفقای بیشتری از پارسال دارم . دوستتون دارم.

 علی.

مهسا کرامتی، بازیگر سینما و تلویزیون و همسر راما قویدل ،با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشته است :

حسابی حرفمان شده بود و قهر بودیم مثلاً ، و تصمیمم ادامه قهر بود حالا حالا ها .

دیشب خسته و خوشحال با کیسه بزرگی که مال نشر چشمه است رسید و گفت برات هدیه گرفتم.  چشمم که به کتاب و نام لیلی خانم گلستان افتاد ، قهر و تصمیم و دلخوری فراموشم شد . از دیشب تا حالا هر چه کیف در دنیاست مال من است . به همین راحتی خام می شوم من بیچاره . ارادتم به خانم  گلستان انقدر زیاد و عمیق است که جرات نمیکنم بروم برای دیدارشان از بس که دوستشان دارم!

کد خبر 369917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.