افتتاح ۲ خط اتوبوسرانی در اصفهان

صبح امروز ( شنبه) امتداد خط ۲۹ اتوبوسرانی از میدان امام علی(ع) به سمت میدان بزرگمهر و امتداد خط ۸۰ از ملک شهر تا صفه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در مراسم افتتاح ۲ خط اتوبوسرانی گفت: خیابان ابوالحسن اصفهانی، خواجه نظام الملک و خیابان گلزار از قدیمی‌ترین خیابان‌های مرکز شهر اصفهان محسوب می‌شود که سابقه تاریخی دارد، اما تاکنون به دلایل مختلفی، تحت پوشش خط اتوبوسرانی قرار نداشت، بنابراین با برنامه‌ریزی انجام شده  با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و انجام مطالعات کارشناسی، امتداد خط ۲۹ امروز به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

قدرت افتخاری ادامه داد: امتداد این خط از میدان امام علی(ع) آغاز و پس از عبور از خیابان‌های ولیعصر، خواجه نظام الملک، گلزار و آیت الله ابوالحسن اصفهانی، میدان بزرگمهر و خیابان سلمان عبور می‌کند و در نهایت به دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان منتهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازمندی اعلام شده این سرویس مورد استقبال شهروندان و به خصوص ساکنان منطقه سه شهرداری اصفهان قرار می‌گیرد که متاسفانه تاکنون از سیستم اتوبوسرانی استفاده نمی‌کردند، به طور حتم رعایت قوانین ترافیکی در طول مسیر با توجه به محدودیت عرض در خیابان گلزار و ابوالحسن اصفهانی، بسیار تعیین کننده خواهد بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از همه کسبه و مردم درخواست کرد: فضای در نظر گرفته شده برای ایستگاه های اتوبوس را باز نگه دارند تا سرویس‌دهی خوبی به شهروندان ارائه شود.

افتخاری خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه اتوبوس برای خط ۲۹ تعیین شده این در حالی است که قبلا تعداد اتوبوس‌های این مسیر ۱۰ دستگاه بود و بدین ترتیب ۱۵ دستگاه اتوبوس در خط ۲۹ به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

وی درباره ضرورت امتداد خط ۸۰ اتوبوسرانی نیز گفت: اصلاح مسیر خط ۸۰ نیز به جهت پوشش محدوده های مسکونی میدان هفت تیر در غرب بزرگراه شهید آقابابایی، محدوده مسکونی شهروند در شرق بزرگراه آقابابایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه توضیح داد: خط ۸۰ اتوبوسرانی بالغ بر ۲۲ دستگاه اتوبوس دارد که با پوشش نقاط مذکور، موثرتر و کارآمدتر عمل خواهد کرد؛ این خط از سه راه ملک شهر آغاز شده و از بزرگراه‌های چمران، آقابابایی، صیاد شیرازی، شهید همت عبور و به پایانه صفه می‌رسد.

افتخاری ادامه داد: محل عبور اتوبوس‌های خط ۸۰، بزرگراهی بوده و ایستگاه‌های آن خارج از بزرگراه واقع شده است بدین ترتیب در گذشته محدوده مسکونی شهروند، خواجه عمید و هفت تیر تحت پوشش این خط نبود و اتوبوس از طریق بزرگراه ادامه مسیر می‌داد؛ با اصلاح هندسی و ایجاد یک دوربرگردان در تقاطع مرحوم معافی، تقاطع جی و بزرگراه شهید صیاد شیرازی، اتوبوس قادر به ورود به نواحی مسکونی شد.

کد خبر 369852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    2 0
    تا سپاهان شهر امتداد بدهید .
  • ایزدی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    1 1
    از خط 80 برای عبور از خیابان شهروند بسیار سپاسگزاریم
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    1 0
    خط بسیار مفیدی است
  • شیدا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    به جای میدان امام علی از میدان قدس به سمت گلزار و..... شروع کنید