ارزش‌های دینی زینت بخش هنر ایرانی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از گذشته ارزش‌های دینی با هنر ایرانی در کنار هم بوده‌اند و این تلفیق باعث رشد هنر می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی اظهار کرد: جشنواره تصویرگری رضوی یک جشنواره فرهنگی و قوی بود که خوشبختانه با در نظر گرفتن ارزش های دینی می‌تواند هم حیطه هنری، هم فرهنگی و هم دینی را شامل شود.
فعالیت‌های فرهنگی سپر حملات فرهنگی دشمن
وی در خصوص اهداف شوم دشمن برای تضعیف ارزش‌های دینی گفت: دشمنان اسلام در حال حاضر در فکر لطمه زدن فرهنگی و دینی به کشور ماست و فعالیت‌های فرهنگی از این قبیل عایقی محکم برای مبارزه با این جنگ هاست.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه‌داد: خوشحالیم که حدود ۱۸۰ اثر هنری به این مسابقه ارسال شد اما این آمار باید افزایش پیدا کند.
ارزش‌های دینی زینت بخش هنر ایرانی
وی با اشاره به اینکه ارزش های دینی، هنر ایران را برجسته می‌کند تصریح کرد: از قدیم هنر ایران به اثرهای هنری دارای ارزش های دینی شناخته می شد و موجب افتخار ایران است.
وی افزود: افزایش و گسترش چنین جشنواره‌هایی می‌تواند بیش از پیش ارزش‌های دینی و هنر را در کنار هم قرار دهد زیرا این دو باید در کنار هم باشند.
عشق به امام رضا (ع) در خون مردم ایران
حجت الاسلام انصاری در خصوص موضوع نمایشگاه که مرتبط با امام رضا(ع) بود گفت: عشق به امام رضا(ع) از قدیم در مردم ایران بوده‌ و خوبی آن این است که ایشان الگوی تربیتی بسیاری از جوانان هستند.
وی تصریح کرد: این عشق همواره در ایرانیان بوده و این جشنواره نشان دهنده زنده بودن این عشق است.
انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی از این دست باید گسترش پیدا کنند تا سپر محافظ ما در برابر دشمن باشد.

کد خبر 369756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.