کمبود منابع آبی محدودیت برای توسعه نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کمبود منابع آبی محدویت برای توسعه نیست، گفت: شهرستان اردستان باید از این پس در بخش کشاورزی و صنایع  برای افزایش بهره وری و  مشاغلی با نیاز آبی کم سرمایه گذاری کند. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان اردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود سه هزار محیط بان در کشور فعال هستند، اظهار کرد : طی ۱۰ سال آینده بیش از دو هزار و ۵۰۰ محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست کشور استخدام خواهند شد. 

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های سالانه  ۲۵۰  محیط بان به این سازمان اضافه خواهند شد ، افزود:  تجهیزات و امکانات مورد نیاز محیط بانان نیز از سوی نیروهای مسلح تامین می شود. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کمبود منابع آبی در اردستان محدودیت برای توسعه این شهر نیست، بر این اساس این شهرستان باید از این پس در بخش کشاورزی و صنایع  برای افزایش بهره وری و  مشاغلی با نیاز آبی کم سرمایه گذاری کند. 
وی  با بیان اینکه اردستان از مراکز مهم  توسعه کشور است، تصریح کرد: باید حداکثر استفاده را از قرار گرفتن این شهرستان در محور ترانزیت  داشت.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه ۲۰ درصد مساحت  ایران باید دست نخورده باقی بماند افزود: در حال حاضر این میزان ۲۳میلیون هکتار است و باید به ۳۰ میلیون هکتار برسد.

کلانتری خاطر نشان کرد : بیش از  ۴۰برابر تولید ناخالص ملی ایران پول سرگردان در دنیا وجود دارد که باید برای سرمایه گذاری جذب شود.

به گزارش ایمنا، ظهر امروز عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به  گلزار شهدای پارک شهرداری اردستان رفت و با اهدای گل و خواندن فاتحه ای به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد.

وی سپس با همراهی فرماندار، نماینده مردم این شهرستان در مجلس ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مسوولان شهرستانی در آیین غرس چند اصله نهال در پارک شهرداری اردستان حضور یافت.
جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی این شهرستان و حضور در آیین بهره برداری از یک واحد تولید مکمل غذای دام و طیور با ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر ،  از برنامه های سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به اردستان است.

کد خبر 369752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.