فرونشست زمین، دشت مهیار را تهدید می‌کند

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: دشت مهیار نیز مانند سایر دشت‌های کشور در خطر فرونشست زمین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در دوره جامع آموزش سوانح و بلایا که با حضور مدیران بحران پنج شهرستان جنوبی استان در این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: پیشگیری از بروز حوادث و آمادگی در برابر بلایا، سهم قابل توجهی در کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ سانتی‌متر فرونشست زمین در دشت مهیار انجام می‌شود، اظهار کرد: فرونشست زمین از جمله تهدیدات طبیعی در دشت مهیار است که مانند سایر دشت‌ها کشور در نتیجه برداشت‌های بی‌رویه و غیراصولی از منابع آب ایجاد شده است.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: وجود صنایع مختلف شیمیایی در شهرک رازی شهرضا، فرصتی برای رونق و اقتصاد منطقه است، اما استقرار صنایعی با قابلیت آتش‌گیری بالا در این شهرک، ضرورت بکارگرفتن تدابیر پیشگیرانه را دوچندان کرده است.

رفیعی‌نژاد ادامه داد: طغیان ملخ و ساخت و سازهای غیراصولی نیز از جمله بحران‌هایی است که گاهی در طول سالیان مختلف در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان شهرضا با استفاده از همه امکاناتی که در اختیار دارد، برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی در شهرستان‌های اطراف آمادگی دارد و در صورت کمبود نیروی انسانی یا تجهیزات نیز از امکانات سایر شهرستان‌های اطراف استفاده می‌کند.

فرماندار شهرضا برخورداری از روحیه جهادی را مهمترین نیاز مدیران بحران دانست و افزود: تجربه سالیان دفاع مقدس که در آن رزمندگان با توکل بر خداوند و با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارایه دادند، باید سرلوحه همه مدیران در ستادهای بحران باشد.

کد خبر 369743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.