غرس نهال‌های مزین با نام شهدا تشبیه استقامت است

شهردار کلیشاد و سودرجان گفت: غرس نهال‌هایی که مزین با نام شهدا است تجلی مردانگی و تشبیه استقامت آن بزرگ‌مردان و اقدام سبزشان است چرا که این ترکیبی بسیار زیبا از فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به شمار می‌رود.

حامد اخگر در حاشیه مراسم کاشت نهال در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توجه به حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز و سنت حسنه کاشت درخت در فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مورد تأکید بوده و ترویج این اقدام ارزشمند همواره مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه برجای مانده از نیاکان را به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی کوشا باشیم چرا که احترام به طبیعت احترام به زندگی است و احترام به زندگی احترام به خالق هستی است.

شهردار کلیشاد و سودرجان تاکید کرد: در راستای حفظ منابع آب و خاک و توسعه فرهنگ درختکاری ۱۵ اسفند ماه به نام روز درختکاری انتخاب شده و از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه نیز به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

اخگر با بیان اینکه مراسم "غرس نهال" به یاد شهدای شهر کلیشادوسودرجان برگزار شد گفت: سیره عملی و اخلاقی شهیدان همواره الگویی تمام معنا برای همگان می تواند باشد و  مراسم غرس نهال بهانه ای شد تا نام و یاد و خاطره این شهیدان در شهر جلوه کند.

وی با گرامیداشت یاد شهید مدافع وطن شهید محرابی گفت: غرس نهال‌هایی که مزین با نام شهدا هستند تجلی مردانگی و تشبیه استقامت آن بزرگ مردان و اقدام سبزشان است چرا که این ترکیبی بسیار زیبا از فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به شمار می‌رود.

کد خبر 369718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.